kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Att vara rik utan pengar =)

leave a comment »

För några år sedan dog min farmor… jag kommer ihåg när jag satt i kyrkan och hörde prästen beskriva min farmor med ord jag inte kände igen.

Han pratade om att hon levt ett hårt och tufft liv och att hon haft det svårt och tungt…. För mig var det inte farmor det var inte mitt minne av henne.

Farmor för mig var en busig tanta som gärna åt godis med oss älskade hundar och lagade god god mat hon var kärlek och värme hon var farmor helt enkelt och hon älskade oss.

Men jag inser nu idag att tittade man på hennes liv matrielt sett och att hon tyvärr blev ensamstående i unga år och sjukpensionär så ja då kan jag hålla med om att hon hade det tufft.

Men för mig beskrev det en styrka och en jävlaranama blandat med den humor och skratt hon hade och jag tyckte inte om beskrivningen på farmor för jag tyckte inte att den gjorde henne rättvisa.

Men det fick mig att tänka på hur andra skulle beskriva mitt liv.

Ett ord kom i mina tankar och det är KATASTROF =)*s* Skulle man som utomstående titta in på mitt liv och och sedan beskriva det *s* hmhmhm….

Jaja jag kan inte låta bli att skratta för jag har levt ett lite kaosartat liv och jag har levt på minimum och haft det otroligt tufft i vissa tider och visst har jag skämts för händelser och situationer som jag hamnat i eller satt mig själv i så visst skulle en person utifrån titta på mitt liv så skulle dom säkert beskriva det som tungt hårt svårt m.m. och det förnekar jag inte att det har varit ibland men…..

Jag har fått förmånen av att lära känna personer inifrån och ut jag har fått förmånen att veta att jag har stöd vart jag än vänder mig och jag har fått förmånen att få känna mig älskad för den jag är och accepterad för hur jag är.

Jag har varit väldigt naiv ibland och visst har jag fått betala för det men jag har också fått stöd från människor runt mig som jag kanske inte hade räknat med ifrån början och vet ni vilken otroligt värdefull kunskap det är att veta att du har några du kan luta dig emot.

Jag har fått kärlek vänskap och vädefull kunskap om människor runt mig så mitt liv är rikt på så många sätt.

Jag hoppas verkligen att om nån skulle beskriva mitt liv på en begravning att dom inte tar upp det tunga för det är inte det som har gjort mig utan det som format mig och gjort mitt liv så värdefullt och rikt är allt det andra alla små glimtar av kärlek skratt vänskap förtroende och detta att lita så fullt och riktigt på dom jag har nära mig.

Jag har nu förmånen av att inte leva på minimum längre utan tvärtom börjat få det riktigt bra och snart så kanske jag kommer att leva riktigt bra dessutom vi får väl se =)

Men det är inte det som får mig känna mig rik nej det är dom som omger mig som får mig att känna mig värdefull…=)

Nu blir jag snart väldigt sentimental och rörig så nu slutar jag =)

Älskade Farmor älskar dig nu och för alltid vi ses när vi ses kramar din Milla

 

Psst lille far skickar kramar till dig och mor också kram Milla

 

Written by cammih71

29 september, 2010 den 03:46

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

