kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Minnen

with 2 comments

Min dotter och jag har börjat packa lite små grejer inför våran flytt inte mycket men lite grann.

Jag har en massa böcker som jag kommer att skicka till några vänner en del dravel och en del deckare m.m. jag älskar att läsa och avskyr att kasta böcker så det har blivit en del genom åren =S

Sen så gick vi igenom bokhyllan med alla Li`s saker hon har under åren byggt upp ett helt landskap med hästar och stenar och träd m.m. hon har verkligen kämpat för att få det så fint som möjligt lagr till en detalj här och en där genom dessa 4 år och nu så skulle vi då riva detta.

Vi ska flytta till en plats som har minimalt med utrymme vilket då gör att vi ska slänga en hel del för att när vi köper större så ska vi köpa nytt är det tänkt och vi måste förvara våra saker som vi ska ha kvar på en plats som inte är så stor.

Nu när vi började plocka ner hennes landskap så blev det jag som blev tveksam och ville spara så mycket som möjligt av hennes landskap och hon som tyckte att nämen mamma det där behöver vi inte spara….

I een enda sekund så blev min dotter inte ett barn längre utan en tonåring och jag blev nostalgisk och ville ha hennes fantasi värld kvar så som hon byggt det när hon var liten.

Jag färdades tillbaks till tiden när hon kom hem med en ryggsäck som var så tung så tung och fylld med sten=)

När varje sak gick att använda till precis vad som helst nått som jag tyckte var skräp tyckte hon var en skatt =)

När allt hon såg var en värld av skatter och så mycket fantasi.

Tänk jag saknar den tiden trots att jag tycker att det är så härligt att kunna dela hennes tankar att kunna se hur hon utvecklas mer och mer jag tycker att det är spännande att se henne utvecklas till sin vuxna person som hon ändå är på väg att bli ända fylls jag av en lite sorgsen känsla en liten gråt i halsen över det som  varit….

Nostalgi och att lära sig att släppa taget det är inte lätt att få barn och se dom växa upp och hur mycket man än älskar varje stadie i deras liv så gör det alltid lika ont så fort man upptäcker att nu är även denna tiden förbi.

Ja jag vet att jag har mycket att se fram emot men ändå så sörjer jag över att en tid är förbi och att en ny tid startar…

Visst måste det vara fler föräldrar som känner så….

Att vi vill hejda tiden bara ett litet litet slag eller att kunna gå tillbaks bara för ett litet litet tag…

Nej ska gå och krama och pyssla om min dotter tills hon säger stopp =)

 

Många otroligt varma kramar till mina otroligt fina föräldrar lilla mor och lille far kramar från eran Milla

 

 

 

Written by cammih71

28 september, 2010 den 06:10

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vilket fint inlägg. Kände värmen ändå hit *L*Jag har just nu ett femårigt barnbarn, som ofta är här, och precis som du säger , allt ”skräp” ska sparas, för för henne är det magiska dyrbarheter. Jag älskar att få bli inbjuden som gäst då och då i denna hennes värld

    guncai

    28 september, 2010 at 06:45

    • Tack för dina fina ord de värmer att se att andra förstår vad jag menar och jag förstår att jag har många nya guldklimpar att se fram emot *L*kram Camilla

      CammiH

      29 september, 2010 at 04:03


Kommentera

