kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Imponerad =)

with 4 comments

Jag är sjukt mycket imponerad av min syster. Hon är en person som har fyra killar jobbar heltid och ändå alltid har tid med sina vänner och bekanta.

För det räcker ju inte med att hon ahr 4 barn och heltidsjobb nej då alla barnen har ju även fritidsaktiviteter =)

I förrgår ringde min syster till mig och frågade om vi kunde äta tillsammans på torsdagen ( vi fyller år ) och i och med att jag bor litet snart ännu mindre =) så skulle vi då äta hos dom =)

Jag sa det låter kul =) Hon sa låter kul??? Ska du ha levergryta eller ???=) Så jag ändrade min fras till jag längtar efter att få träffa dig på torsdag och äta middag med dig och din underbara familj =)

Och så i går tror jag att det var så ringer hon och frågar om vi kan ta det på söndagen ist’ället för hon är rädd för att hon känner sig lite trött och så vill hon att  Mrs A och Mr O ska komma också.

Min syster går upp någon gång vid 5:30 bara för att få en halvtimme själv innan det är dags för resten av familjen att vakna för sen så har hon full rulle hela dagen vi brukar kalla henne för Mrs schwofs för det är så det går till ena sekunden är hon där och fixar andra sekunden så är hon klar och håller på med ett annat projekt.

Scwofs schwofs schwofst aldrig en stilla minut.

Jag tror ärligt att när jag hälsar på henne så ser jag henne aldrig sitta still en minut:

Jag jobbar många timmar och lägger ner mycket tid på mitt jobb och när jag kommer hem så gör jag det absolut nödvändiga inget mer för jag orkar inte.

Min syster lägger ner lika många timmar som jag ja ja kanske lite mindre men sen så har hon 4 barn också men tror ni hon sjunker ner i en stol och öppnar en bok bara för nöjet av att få lite ensam tid.

Nopp När hon kommer hem så är det dags för middag och så hinner hon dammsuga lite vika lite tvätt plocka fram all mat laga den och sen så bär det iväg till någon fritidsaktivitet för nått av barnen.

Sen kommer hon hem läxor görs och sen lagar hon mat till mannen och henne själv så att de ska kunna äta tillsammans.

+ det faktumet att hon ofta har vänner och bekanta runt sig.

Bara jag tänker på hennes dagar så blir jag matt och vill dra täcket över huvudet på mig själv=)

Nej ska gå iväg och slappa lite nu =)

Kram till Syster yster vi ses på Söndag många kramar Milla

Written by cammih71

24 september, 2010 den 09:22

Publicerat i Uncategorized

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tumme.Trevlig helg.

    Har ny blogg.

    24 september, 2010 at 09:33

    • Tack så mycket =)

      CammiH

      25 september, 2010 at 11:04

  2. Vi har alla olika liv, bara man trivs och inte tar på sig allt för mycket så det blir en börda. Jag tror vissa faktiskt trivs med att full rulle runtomkring sig. Med lite pauser i bland.

    Mia:)

    24 september, 2010 at 09:33

    • Ja så är det visst trivs hon med full rulle men jag tror att hon även saknar lugna stunder=)

      CammiH

      25 september, 2010 at 11:07


Kommentera

