kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Svårare att slappa än vad man tror =)

leave a comment »

Igår kände jag nästan panik över att inte göra något för vad har jag att göra som är så kul egentligen, jag har inte jobbat på 3 dagar och är nu inne på min 4 dag vilket gör att jag näst intill har en känsla av att vara lat.

Jag som är näst intill en arbetsnarkoman jobbar inte……..

Har svårt att förstå att jag inte behöver vara tillgänglig för mitt arbete får nästan en inre stress av att inte jobba har en skuldkänsla ungefär som om jag skulle vara olovligt frånvarande.

Varva ner varva ner intalar jag mig själv och biter ihop käkarna….

Jag är inte arbetslös utan ska börja ett nytt jobb i mitten av oktober och ville ha denna tiden för att slappna av hm hm hm ….

Behöver några dagar till på att slappna av utan dåligt samvete =)

Sen så är det dags att ta reda på allt detta tråkiga innan flytten börja slänga alla onödiga saker och rensa ut så mycket som möjligt så ja jag kommer inte vara utan något att göra men ändå så har jag en sådan skolk känsla när jag inte ställer larmet på klockan…

När jag inte har ljudet på telefonen för så kan jag ha det nu när jag är mitt i mellan två jobb.

Jag behäver inte vara tillgänglig längre utan jag kan ta det lugnt och slappa…

Det är svårare att slappa än vad man tror mycket svårare än vad jag trodde att det skulle vara.

Jag inbillade mig att jag skulle sjunka in i ett sorts tillstånd där jag bara kunde gå i min egen lilla värld.

Men det är näst intill svårare än att vara tillgänglig hela tiden.

Kanske är det bara vanan av att vara behövd som gör att man inte kan slappna av tillräckligt.

Men om det är så här jag känner när jag är mitt i mellen två jobb hur kommer jag då inte känna när jag blir pensionär..

Urk blä usch ….

Kanske att jag behöver några dagar till på mig att sjunka in i medvetandet att jag är ledig att jag har rätt att få sova och göra vad jag vill ett litet tag iallafall =)

Nu börjar jag låta som en klagovisa igen slutar för denna gången och hoppas att jag har lite roligare saker att göra sen =)

Kram lille mor och lille far från eran Milla

Written by cammih71

20 september, 2010 den 01:41

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

