kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Valt att le.

leave a comment »

Häromdage var det en kund som sa jag kommer ihåg dig nu för du är så otroligt glad det strålar av glädje av dig.

Jag skrattade och sa det är lättre att vara glad att vara sur och grinig tar på mina krafter så om jag ler så får jag oftast ett leende tillbaks.

Och det är sant om jag är glad och har roligt allt blir så mycket lättare då om jag väljer att skratta  och le så ler fler tillbaks då.

Jag väljer hur jag vill bli bemött jag väljer hur jag vill bli behandlad jag och bara jag kan bestämma det.

Om jag väljer att bli grinig och sur och tvär hur blir då folk mot mig.

Du kommer längre med ett leende än med hårda ord.

Hys medkänsla hys förståelse sätt dig in i deras situation hur de känner det så blir det mycket lättare.

Var inte tvär och avig sucka inte högt tänk en gång till.

Hur vill du själv att nån ska va mot dig för att du ska må bra.

Jag vill ha en leende kassör jag vill hellre ha ett skratt än en suck jag vill ha nån som förstår.

Så ja jag har roligt på mitt jobb jag skrattar och jag ler om jag inte gjorde det så otroligt trist  det skulle bli.

Min yrkesroll är service om jag då inte kan ge det  ja då borde jag byta jobb.

Visst har jag dåliga stunder visst har jag dåliga dar men om jag tar med mig det varje sekund och varje minut hm hm hm

då skulle det inte vara jag.

Jag har alltid valt att le jag har alltid valt att skratta.

Ja jag har dåliga dar jag har dåliga stunder men i mitt yrke och ofta i mitt liv så har jag hellre valt att le.

Milla

Written by cammih71

9 juni, 2010 den 12:46

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

