kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Mina tankar vandrar….

leave a comment »

Varje dag och på sistone kväll så åker jag tåg genom 2 förorter eller 3 rättare sagt jag tittar på husen jag åker förbi och nåt som slagit mig är hur personliga en del av dom är.

Ett hus är gammalt och slitet men har charmen kvar man ser att det varit vacker en gång en del är fulla med elegans en del är rustika endel är pråliga och man får en känsla av hur dom som bor där är.

Moderna antika romantiska eleganta pråliga m.m.

Visst är det lite lustigt hur hus kan spegla en människa medel fartig måttlig rolig lagom extravagansa och kanske bara helt vanlig.

Det får mig att fundera på hur personen var som byggde huset vad ville han/hon säga om sig själv var det med menig att huset skulle säga nåt? Eller blev det bara så….?

Jag färdas genom förorter som är relativt lika och rika.

Jag kommer in till den stora staden går ner för trappan tillsammans med strömen av människor som går snabbt så snabbt och jag är inget undantag…

Inte komma sent jag måste hinna med jaja jag vet jag är redan 1 timme tidig men om jag kommer 15 minuter tidigare ändå tänk så mycket jag skulle kunna hinna med…

Det är då jag ser honom intill det lilla hörnet med sin resväska på hjul med sin hatt i sin hand och med en så böjd rygg. Han tiitar på en med en ursäktande blick ja förlåt att jag står här hans hår är lockigt och är i alla färger av ljust hår lite grått lite vitt lite guld lite rött han har alldeles ljusblå ögon och man tycker nästan att han ser solbränd ut han har skägg….

Han lutar sig mot väggen som om han söker stöd och härom dagen så darrade hans hand så mycket så att hatten skaka…

Det känns konstigt inom mig en medkänsla och en känsla av ett ord som jag inte säger högt men orden är men snälla vad var det som hände hur blev det så här.

En gång har han sett mycket bra ut han har säker varit väldigt ståtlig hans hand var säker stark jag undrar hur vlev det så här….

Jag undrar vad han skulle säga till mig om jag bad han berätta sin historia för mig.

Sen en känsla av skam vad har jag för rätt att fråga och ta förgivet han kanske skulle vilja be mig dra åt hell för att jag är så nyfiken.

Så trots att jag ser honom minst 3 gånger i veckan så ger jag honom inte ens en igenkännande blick.

Har många gånger tänkt tanken att kanske jag skulle ge honom lite mat eller skulle han bli förolämpad då och tycka att jag försökte sätta mig över honom och säga att jag är bätre än han.

Så vad gör jag jo ingenting och är det verkligen bättre så…?

Vilken kontrast från hus till hemlös….

Vi har äntligen blivit klara med inventeringen så nu så ska jag passa på att sova lite grann min boss skickade lönerna härom dan för jag hade gått hem tidigt och alldeles glömt av dom då tur att han kan =)

Såg på löneunderlaget att jag jobbat 198,95 timmar denna månad som va så ja lite trött är jag allt.

Min dotter är konstig *s*

Anledningen till att jag gick tidigt var för att hon fått en tid hos tandregleraren hon ska få tandsställning troligen en som sitter fast på både under och överkäken och vet ni vad hon blev Glad ….

Hade själv tandställning när jag var liten men bara en sån som man hade i gommen och som man kunde ta av…

Skulle nog ha fått till nederkäken också men den ville jag inte ha för tänk om folk skulle se vad jag hade då =)

En utav alla skillnader mellan mor och dotter.

På lördag är det ledningsgrupps dag och vi ska ut och äta en av nackdelarna är att jag jobbar både lördag och söndag och en annan nackdel jag har ingenting att sätta på mig.

Vilket dilema hm ?

Från hus till hemlös till mitt val av kläder ja du bara en del av mina vandrande tankar.

Nu blir det natt för mig och jag hoppas att min telefon håller tyst så att jag kan sova riktigt riktigt länge då.

Natt mor och far tänker på er kram från eran Milla

Written by cammih71

5 maj, 2010 den 10:36

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

