kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Just nu avskyr jag all teknik som finns nästan…

leave a comment »

Inte nog att jag betalar pengar till organisationer som lurar en nu visar det sig att jag betalar även ett abonnemang på min digitalbox som inte fungerar.

Jag bor då i ett litet litet hus inte stort alls och man skulle kunna göra det riktigt mysigt om man bara var lite händig eller teknisk ( just nu så har jag så mycket frustration i mig att jag vet knappt var jag ska ta vägen) Men till saken hör då att när vi gick över från det analoga systemet när det gäller tv apparater om ni kommer i håg så fick jag så otroligt mycket störningar på min digitalbox så att det inte gick att se på tv.

Och jag skaffade en antenn efter ca ett halvår och trodde att det skulle hjälpa  ja ja jag och teknik det blev tji även med den antennen.

Så då har då min kära underbara lillebror skaffat en antenn som jag fick för en och en halv vecka sen ( oc ni som nu kommer ihåg fortfarande när vi gick över från det analoga till det digitala vet ju att det är ju nått år sedan som ni vet) det var en försenad julklapp. Jag har alltså märk väl fortsatt att betala för ett abonnemang som jag inte utnyttjat i tanken att jag ska ta itu med det snart….

Min lillebror bestämde sig för att hjälpa mig med att ta itu med det ( jag har istället för att ta itu med det valt att antingen köpa film eller läsa en bra bok till min dotters stora besvikelse fast hon är ganska glad över den otriligt stora dvd samlingen vi har =) ) Så han skaffade en ny antenn åt mig.

Och nu i kväll har jag då försökt att installera den… sorry frustrationen som tog tag i mig fick mig att knyta nävarna av ilska och över att jag är så j-kla oteknisk det var just detta som fick mig att ge upp första gången för jag försökte verkligen i flera månader innan jag bestämde mig för att man kan leva utan en tv ett tag……

NU får jag enligt dekoder in 38 kanaler JIPPI tänker jag äntligen kan vi titta på tv hm hm hm…..

Ja du jag få perfekt bild på 1och 2….

Alla andra ja förutom finska tv och barnkunskaps kanalen säger att ditt abonnemang gäller inte för denna kanalen allvarligt!!!!

Ja just ja kanal 4 finns också men alla nadr j-kl kanalerna som jag betalar ca 200 kr i månaden för ja du dom kanalerna fungerar inte.

Är det jag som är så himla oteknisk och dum ihuvudet att jag inte fattar var jag ska stoppa in sladdarn nån stans eller!!!!

Åååhhh jag blir lika frustrerad varje gång jag inte kan få saker att fungera och jag vet allvarligt talat inte om jag orkar med mer besvikelser i kväll.

Tror jag ger upp nu och tycker synd om mig själv och kanske att jag fäller en tår känns så just nu faktiskt ja jag vet löjligt men ibland blir det bara så.

Skulle önska att jag kunde ropa på mamma och säga ge mig en kram och tyck synd om mig nu snälla….

Eller att jag träffade en kille som bara var så otroligt teknisk så att jag aldrig mer behövde röra i nån teknisk pryl igen bara för att han tycker att det är så himla kul att få saker att funka.

Okej okej ja jag är tjejen som har tummen mitt i handen ibland men oftast så brukar jag fixa det mesta ändå bara jag låter frustrationen lägga sig lite men jag tror jag låter det bero 1 vecka eller 2 för just nu vill jag dra täcket över huvudet och bara glömma glömma denna otroligt besvikna dan….

mamma och far lille kan ni tycka lite synd om mig ikväll så är ni snäller =) Kram Milla

 

Written by cammih71

24 mars, 2010 den 08:50

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

