kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Finns det någon hjälporganisation som inte lurar en =(

with 2 comments

Jag är sådan att jag har flera stående överföringar från mitt konto till olika hjälporganisationer så som 2 fadder barn läkare utan gränser sos barnbyar och även stående överföringar från mitt mobilkonto till olika hjälp instutioner.

I och med att jag inte kan göra något fysiskt för att hjälpa så har jag valt att skänka pengar istället just pga av att jag ändock vill göra något.

Jag är inte rik och så mycket pengar har jag inte kvar efter att räkningar och dylikt är betalt men dels vill jag att min dotter ska förstå att det finns dom som har det värre ( där av 2 fadder barn) och dels vill jag kunna hjälpa på det sätt jag kan.

Vilket gör att när jag läser om alla dessa j-vla människor som stoppar pengarna i egen ficka så känner jag mig sårad och besviken och så otroligt sviken!!!!

Här är då en ensamstående kvinna med ett barn som önskar sig playstation X-box en nyare dator (min dator fick jag nämligen som present av mina äldsta och bästa vänner på min födelsedag för ett par år sedan)

Jag vill själv ta körkort och skaffa bil men sådana pengar har jag valt att ge till andra som jag då i mitt tycke förtjänar att få gå i skolan leva tryggt och få medecinsk vård m.m.

För att inte säga alla pengar man skickar in till katastrof områdena som ju ändå sker då och då.

Om jag slår ihop pengarna som jag skänkt bort till dessa organistioner så blir det ett x-antal tusenlappar genom åren jag vågar inte äns tänka på hur mycket.

ca 830 kr går från mitt konto varje månad och då ska vi inte ta det som kommer på mobilräkningen…

Ja jag vet att det för endel är mycket pengar att ge bort men för att döva mitt samveta  lite grann så har jag velat att det ändock ska kännas lite att man gör något varje månad för någon annan.

Så ja jag erkänner jag är ett dumt nöt som trott att det jag gör gör någon skillnad.

men ska man då sluta hoppas på att det finns någon ärlig och reko organisation där ute som verkligen använder pengarna till det dom ska….

Vet inte …har inge svar…

 

Och ja mamma och far lille jag ska stoppa överföringarna så fort jag kan..

Kram från en besviken Milla

 

Written by cammih71

24 mars, 2010 den 07:56

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. haha lite ironiskt attdu behöver HJÄLPatt hitta en HJÄLPORGANISATION.twisted world

    last

    24 mars, 2010 at 08:27

    • Hm vet nu inte om det var så att jag behövde hjälp för att hitta någon sådan organisation utan min fråga var finns det nån sån organisation som inte lurar en tror jag eller har du läst in något i texten som jag inte ser förutom då det faktumet att jag är en naivt godtrogen idiot?Och kanske skulle behöva hjälp med att inte vara så j-kla godtrogen då?Om inte så skulle man kanske kunna uppfinna en sådan organisation för dum huven som mig?Sorry jag har bara en otroligt dålig dag just nu så min frustration tar sitt uttryck i min text annars önskar jag dig en bra kväll .

      CammiH

      24 mars, 2010 at 09:01


Kommentera

