kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Min syster tror att jag är homosexuell bara för att jag är singel…..

with 4 comments

Sitter och funderar på detta med att vara singel.

Jag har nu varit singel i snart 4 år och inte haft några flörtar under den tiden och den ständiga frågan jag får av min omgivning är:

När ska du skaffa en kille då!

Eller som min älskade tvillingsyster sa för ett par dagar sedan (Jag var tvungen att smälta frågan först)

När ska du skaffa en kille då…….eller tjej!!!!!

Var i mitt 38 åriga liv har jag visat någon som helst tendens till att vara homosexuell?

Jag har inga problem med dom som är homosexuella utan min fråga är att om jag inte har en kille på några år är jag då automatiskt homosexuell bara för att jag inte har en kille?

Är en homosexuell person som är singel ett par år då automatiskt hetrosexuell???

Och att skaffa någon som om det är något fel på mig för att jag inte lever i ett par förhållande!

Jag är inte arg eller förbannad på henne men känner mig allmänt frustrerad för jag vet att hon inte är den ende som undrar och detta bara för att jag är singel!

Varför är det ett tabu att vara själv.

Måste man ha någon för att räknas som normal?

Jag har min dotter som jag älskar en karriär som är på gång.

Mina arbetstider ser ut som så att jag går upp 04:15 och är hemma mycket sällan före 20:00 mer ofta vid halv nio halv tio och då orkar jag oftas bara duscha och sen laga lite mat. jag lägger mig efter maten och sover tills klockan ringer.

Mina lediga dagar går åt till tvätt städ och att handla och att umgås med min dotter så mycket som möjligt. Och att försöka hinna med mina vänner som jag just nu bara ser på FB eller ringer till för att träffa dom hinner jag inte just nu.

Räcker det inte med det i mitt liv!

Ja visst vill jag ha någon att älska och umgås med men när ska jag kunna kläma in tid till det.

Och orken var ska jag ta den ifrån……

Men syster jag är jag och jag har aldrig haft några som helst problem med mitt egna sällskap.

Ja det skulle väl kunna vara runt Jul vartannat år när hela min familj firar hos sina respektive men annars så tycker jag att jag har det ganska bra ändå trots att jag inte en kille.

Men jag förstår din rädsla du är rädd för att den dagen Nattis flyttar hemifrån så kommer jag att bli ensam och ja visst tänker jag så också ibland men mycket sällan.

Och att skaffa nån det låter som om jag skulle kunna gå runt hörnet och grabba tag i nån och säga Hej nu är du min kille eller hur???

Nej syster det är för mycket runt mig som måste falla på plats först sen så kanske jag också Skaffar nån!!

En undran bara till er som är homosexuella upplever ni eran omgivning likadant eller ???

 

 

 

 

 

Written by cammih71

29 december, 2009 den 08:19

Publicerat i Uncategorized

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. jag blev singel i somras, efter en ganska ruggug misshandel….å nu…efter bara dryga halvåret…så får jag kommentarer som ” Det finns allt en för dig åxå”…..”lugn bara, du träffar snart någon”….”när du minst anar”…å annat bullcrap…Att man VILL vara singel tycks vara ett mysterium för somliga…Å en sak kan jag säga….hellre skulle jag konvertera (om det gick),,,,å bli superlesbisk…än att NÅNSIN igen bli hooked med ett sånt kryp jag nu skiljer mig från!Jag vill HA tiden för mig själv nu…jag vill landa, leva mitt liv som det passar mig..sen vet man ju aldrig vad som händer i framtiden…å det e enna det som e charmen, eller hur?Strunt i vad alla tänker…lev ditt liv exakt som du själv vill!Ha en fin kväll!Kram, Beata

    BeataMorot1

    29 december, 2009 at 08:26

  2. Jag håller med det känns som man är jagad bara för att man är singel.Och jag kan verkligen förstå att du behöver din egna tid och kan bara gratulera dig till din styrka som gjorde dig fri.Har haft en del erfarenhet själv från dåliga förhållanden vilket nog gjort mig ännu mer restrektiv när det gäller att hamna i ett nytt förhållande.Att vara själv kan vara säkrare än att ge sig in i ännu ett dåligt förhållande…Oj då jag kanske rent av psykoanalyserade mig själv här….Men nej då det finns alltid orsaker till hur man väljer att leva sitt liv.Jag önskar också dig all lycka Kram Milla

    CammiH

    29 december, 2009 at 08:53

  3. Vilka långa dagar du har. Förstår att du är trött vännen. Men man skaffar inte en partner bara för att andra vill hehe. Det kan bli lite tokigt. En dag står han kanske bara där, vem vet?Kram

    Lindalou

    30 december, 2009 at 08:22

  4. Ja du långa dagar blir det ibland just för tillfället är det pga mitt nya jobb men sen så tycker jag att jag har väldigt kul också på jobbet.Jag älskar att lära mig saker och att utvecklas det känns nästan som om jag är smart då he he he Nej jag vet man ska inte gå in i ett förhållande bara för att någon annan tycker att man ska men jag är så väldans trött på frågan.Och detta med att skaffa någon hm hm hm hänger dom på träd utanför så att det bara är att plocka en eller så?Nej men jag förstår min syster hon har inte varit singel någon gång under en längre period så jag tror att hon automatiskt tror att jag känner mig ensam.Men jag har ett krävande jobb både socialt krävande och har mycket folk runt mig hela tiden så att när jag kommer hem så är det rätt så skönt att bara behöva bry sig om sig själv och ingen annan.Jag kanske helt enkelt är egoist hm hm hm tål att tänkas på .Godnatt vännen har precis kommit hem så nu blir det inte äns mat i kväll åt på korvkiosken inne i stan =)Men en dusch och sen sängen.kram kram

    CammiH

    30 december, 2009 at 10:07


Kommentera

