kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Alla vill…

leave a comment »

Tänker tanken jag vet vad jag har men inte vad jag får…..

Samtidigt som jag känner en så stor lust till att prova på nytt så står jag här och känner saknad.

Har fått jobba kvar en vecka till dom kunde inte få det att gå ihop med mitt avsked och med personal samtidigt som jag blev inte lättat för det är fel ord men en större chans till att säga hejdå till alla så kändes det lite som att jaha …

Jag vill så gärna få komma dit i tid så att jag hinner lära känna personalen som jag ska ta ansvar för och sätta mig in i deras sits och situation.

Jag vill komma till skott och göra något bra och samtidigt så känns det som om jag lämnar något väldigt bra.

Undrar verkligen hur det ska bli och hur jag kommer att få det nyfiken och redo känns det som och ändock känns det som om jag så gärna vill att tiden ska stanna till och bara hejda sig ett litet tag så jag får chansen att verkligen förstå.

Att det är mina sista dagar här på denna plats jag kommer inte att jobba mer med dom och jag kommer inte att kunna hjälpa dom.

Ficfk ett mail från en av mina kolleger som jag har varit chef för som ville berätta hur tungt han tyckte att det skulle bli när jag slutade……sånt gör en glad över att man är uppskattad…..och så börjar man fundera på hur det kommer att gå för dom.

Jag är inte oersättlig jag är inte oersättlig om jag upprepar det några gånger så att alla förstår att mitt arbete med dom inte har varit speciellt svårt pga dom.

Delegering delegering delegering plus en otrolig personal som är villig att lära sig allt ja man kan ju inte misslyckas då eller hur.

Men visst det har funnits stunder när jag slitit mitt hår och blivit förbannad men allt har alltid slutat med skratt.

Så nu är jag nyfiken hur kommer det gå när jag till mitt nya ställe ska gå…….

Kommer dom vara lika bra eller kommer jag få jobba ett tag med allt nytt och med rutiner och med allt annat som måste nötas in.

Jag tror att det kommer att gå bra har människor med mig som är villiga och ivriga att hjälpa till ska nu bara få in den känslan till resten av personalen.

Men jag lyckades med min nuvarande plats så jag tror att det kommer att gå lika bra här.

Att vara villig att lära

att vilja lära ut

att få beröm och skratt

att få känna att man gjort något bra

att veta att någon lyssnar

att få veta var det gick fel

att alla fel går att rätta till

Ja det är väl mina nyckelstenar som jag gjort på min nuvarande plats och jag tycker nog att dom alla gjort det väldigt bra.

Alla vill och alla kan bara dom får veta att dom får.

Tack för mig Milla

 

Written by cammih71

8 december, 2009 den 09:50

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

