kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Hon är så rädd.

leave a comment »

Hon satt och grät igår näst in till så att mitt hjärta gick sönder.

Jag är rädd mamma för allt ……..jag är rädd för att förlora dig jag är rädd för universum jag är rädd för allt mamma….

Hennes känslor är i ett riktigt tumult jag kan bara krama henne och hålla om henne.

Hon är rädd för att nåt ska hända och lämna henne själv hon är rädd för att somna för att hon kanske skulle kunna dö då….

Hon är rädd för att jag ska dö hon är rädd för att allt som hon håller av ska försvinna….

Hon tänker tankar som hon tror är konstiga att ingen aldrig tänkt dessa tankar någonsin förut….

Jag kramar och kramar och håller om säger om och om igen att det är helt okej hon är inte ensam hon har tankar som alla nån gång haft en rädsla för det okända som alla nångång haft.

Jag säger att hon är modig att hon är stark att leva kan vara skrämande men att man ska fokusera på det som gör det värt att leva.

Som skratt och sol och kramar och kärlek och familj och vänner att ta vara på det som ger en styrka att fokusera på det som ger en kraft och glädje.

Att om rädslan ska vara i fokus  för sånt som kan hända ja då vågar man inte leva till slut.

Vi pratade om hennes rädsla om hennes tankar och jag kom ihåg den tiden när man var rädd för allt som kunde hända rädd för sådant som man själv inte kunde göra något åt för att ändra.

Jag berättade att jag själv när jag var ung hade haft sådana tankar men man lär sig att leva med sin rädsla och man blir mer nogrann med att visa sin kärlek och man lär sig att skratta mer och finna glädje mer i allt.

Men mamma jag kan inte det säger hon med en så liten röst att det gör ont i mig….

Det kommer hjärtat det kommer…jag lovar….tiden är en hjälp i det… en dag så märker man hur man förändras hur man glädjer sig över små omärkliga saker som ett skratt en kram hur solen lyser hur en stillhet kan fylla en med ro hur glädjande det är att kunna sitta tyst i ett rum med folk man älskar.

Jag älskar henne så mycket och önskar jag kunde ta hennes rädsla och skydda henne genom hela livet……. men jag kan väl inte det kan jag???

 

Written by cammih71

5 december, 2009 den 07:30

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

