kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Gör jag rätt?

with 2 comments

Igentligen så tycker jag att jag gör rätt men ändock finns en liten tvivlande röst som säger nej.

Den rösten säger till mig att jag kommer att vara en dålig mamma om jag tar detta jobbet. Om jag tar var också felformulerat utan jag har redan tackat ja till tjänsten.

Jag har blivit erbjuden ett jobb som kommer att kräva mer av mig och som de närmsta 3-6 månaderna kommer att kräva mycket över tid….

Så min dotters pappa och min dotter  och jag har haft djupa samtal om detta vi kom överens om att Natalie ska bo hos pappa dom närmsta månaderna så bor hon hos mig på helger och kommer hem till mig så fort jag får korta dagar.

Till saken hör att jag blev uppringd av en kille som behöver mig som sin kontorist/teamchef/ledningsgrupp dom har tydligen fått lite problem och behöver en person som kan hjälpa dom.

I och med att jag inte har körkort och att det kommer att ta mig ett tag att åka kommunalt och att jag mycket troligen kommer att behöva jobba över ganska mycket i början för att sätta mig in i en ny butik både vad som gäller personal och i ledningsgrupp så vet jag inte nu i början hur mycket av min fritid som kommer att gå åt.

Min dotter blev så stolt när hon fick veta att dom hade ringt mig för att dom ville ha just mig.

Som hon sa Men mamma det gör ingenting jag är bara så stolt över att dom ringde MIN mamma alltså det är ju stort jö dom ringde min mamma för att få hjälp i butiken men hallå!!

Hennes ord inte mina….samtidigt så får jag en känsla av att svika henne och det blöder lite i mitt hjärta….

Så snart jag vet var jag behöver sätta in min kraft i och vad jag kan göra för att utveckla alla till deras rätta kompetens för att få allt att fungera smidigt så vet jag också hur mycket arbete jag måste lägga ner och sen så kommer vi att återgå till det vanliga schemat med varannan vecka.

Sen blev jag lite fundersam på deras förväntningar på mig det känns som om dom tror att jag kommer att utträtta underverk hm hm hm

Allt som jag utträttat i min nuvarande butik beror ju på en helt fantastisk personal som inte finns i denna värld ivriga villiga att lära sig och framför allt driftiga så hos oss har det ju aldrig varit några problem snarare tvärt om.

Alla har variot så fantastiska och duktiga.

Pratade med en arbetskamrat om detta och hon sa bara som så.

Camilla du har absolut inget att oroa dig för bara du är dig själv för du är hård men rättvis du lyssnar och ger bra konstruktiv kritik men du erkänner själv om du gör fel och tillåter andra att göra fel utan att få dom att känna sig som små ruttna maskar. Det är tack vare dig som det är en sån bra stämning nere på din linje.

Det var skönt att höra speciellt när man får höra av sin blivande chef att jag kommer att framstå som ett helgon när jag kommer dit….höga förväntningar eller vad?????

Men vad jag är först och främst rädd för är hur detta kommer att påverka min dotters och min relation. Vi står varandra så otroligt nära och vi pratar om allt och min tanke är nu sviker jag henne för min karriär?

Gör jag rätt: ja nej ja nej ja nej så går det just nu i mitt huvud.

Tack för mig Milla

 

Written by cammih71

27 november, 2009 den 07:19

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Din dotter är stolt över det du ska göra. Jag tror er relation förblir bra. Så oroa dig inte!

    imsy

    27 november, 2009 at 07:23

    • Tack för din uppmuntran även om jag vet att hon är stolt så är man en fånig mamma som tror att ingen kan vara där för sina barn så som en mamma kan så hur bra jag än tycker hennes pappa är och hur bra jag vet att hon kommer att ha det så finns det dåliga samvetet kvar som säger ja ha så du väljer jobb före ditt barn.Det är väl det som talar mest emot jobbet för jag tycker att det ska bli kul det är både ett stort kliv för mig + att jag kommer att lära mig så mycket under tiden tack ska du ha Milla

      CammiH

      27 november, 2009 at 09:45


Kommentera

