kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Och jag ville hejda tiden

leave a comment »

Minnen är ett stilla vemod över tid som redan gått

Jag minns allt som hon gjort både litet och stort

Jag minns hennes första steg jag minns hennes första skratt

Det är med vemod som jag tittar på minnen som aldrig mer kommer tillbaks

Jag skulle vilja hejda tioden bara ett litet slag

Tänk att man inte förstår att just det som du upplever just då

är det som en dag blir minnen

Jag skulle önska att tiden bara kunde hejda sig ett slag så att jag kunde binda känslan kvar för ett litert tag

För samtidigt som hon tog sitt första steg

Samtidigt som hon skratta sitt första skratt så insåg jag att detta är min största skatt

Och jag ville hejda tiden hålla henne hårt in till

Känna så som första gången stolt och glad

men trots allt en liten stund av vemod för att tiden går så snabbt

Snart hon vuxen är och kommer att gå en egen väg jag vill ej hejda henne

inte heller hålla henne tillbaks

Men den värdefulla tiden går så himla snabbt

 

Written by cammih71

18 oktober, 2009 den 07:52

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

