kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Jag valde

leave a comment »

Jag valde

jag gjorde ett val

men inte efter hur jag kände

utan efter ord som var hala

hela mitt innersta sa gör inte detta val

men min hjärna lyssnade på orden som sas

Orden var lömska dom gömde ett sinne som ville ha en enkel väg

Andra sa gör det inte

jag blev obstinat och lät mitt förnuft gå sin väg

Jag valde att lyssna och göra så som orden bad

jag valde att inte lyssna på mig själv och absolut inte på

andra.

Är det då endast den andres fel att jag blev snärjd utav ord som var fel

Kan jag skylla på den andre peka finger och säga det var hans fel….

 

Fast hela mitt jag sa nej så sa min mun ja

 

Jag har fått betala dyrt och väldigt länge för att min mun sa ja

men ändock kan jag inte säga att det var hans val

det var hans fel …det var inte jag…

Nej dom orden kan jag inte säga och tro på själv

Hela mitt jag det jag kallar min instinkt sa gör inte detta val

Men jag valde att inte lyssna på mig själv

Jag valde att gå emot mig själv

Är det då inte rätt att det blir jag som får betala för nåt som jag valt

Jo det är det för det var jag som sa ja

 

Men det bästa med att göra fel är att till nästa gång så gör man rätt

 

Jag har lärt att jag ska lyssna på det som för mig känns rätt

 

 

Written by cammih71

16 oktober, 2009 den 10:15

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

