kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Jobb inget mer

leave a comment »

Jag försökte ta ledigt idag….

Har jobbat över ganska många timmar i veckan som varit pga av ett nytt avtal som trätt i kraft..

Det visar sig att all vår personal som sitter i kassan måste vara 18 år och vi har anställda som är under den gränsen…

Vi samlade dom till ett möte och först var det tal om att vi måste låta dom gå men i stället så har vi bestämt oss för att om placera dom till golvet.

Golvet har färre timmar att ge ut men dom får i allafall vara kvar vilket gjorde dom väldigt glada när jag senare ringde och berättade det.

Men detta har gjort att jag måste få in ny personal på timmar som dom redan hade i kassan vilket då ledde till ytterligare övertid.

Så igår bestämde jag mig för att jag måste få vara ledig och ta det lugnt och framför allt att få sova ut det var länge sen som jag kunde sova utan att vakna med obestämd känsla av att ha så mycket att göra och utan krav vilket lett till att jag inte sover tillräckligt djupt.

Så jag behövde verkligen den chanse till sömn som denna dagen skulle varit.

Jag skrev en dag ordning och skrev vad som skulle göras och vilka männskor som skulle höra av sig under dagen och jag skrev att visst får dom ringa om det är nåt dom undrar men inte före kl 9:00……

Tror ni att det höll…..

Nop!!!

Kl  7:30 ringer första personen!

Och efter det så har jag haft ca 7-10 samtal.

Om saker som kunnat vänta tills i morgon när jag kommer in igen.

Ett enda samtal har varit relevant egentligen och det var från kontoristen som ville veta lite avr man hämtar uppgifterna till veckorapporten som vi skickar till huvudkontoret.

Den veckorapporten måste skickas in varje måndag.

Allt annat har kunnat vänta.

Är det jag som inte är tillräckligt hård eller är det så att jag skämt bort dom till att göra allt.

Jag försökte få en dag av ledighet en dag bara för mig utan jobb eller rättare sagt utan att ha tankarna på jobbet hela tiden.

Är det jag som inte kan släppa kontrollen eller är det dom som inte vågar göra fel.

Har jag styrt upp allt för mycket eller har jag varit för slapp med att lära dom att göra saker själv.

När till och med han som jag ska kunna lita på kan sitt jobb frågar och ringer för att höra efter om han ska göra på ett visst sätt eller om han ska göra på ett annat sätt istället för att ta ett eget insiativ så ringer han mig!

Det känns som om han åker på en liten skjuts för det jobb jag gör och om jag då och då ber honom stanna för att jobba över så blir det klagomål.

Eller om jag nångång går tidigare hem just för att jag oftast faktiskt jobbar över så får jag ständigt höra ”jag vill också gå hem tidigare idag” eller ”men jag då kan inte jag också få gå hem tidigare idag”

I stället för att få höra jamen gör det du det kan du ha behov av.

Jag är oftast den som stannar om det finns behov jag stannar också om det är så att mitt arbete blir avbrutet pga av saker som händer och jag behövs på ett annat ställe mer. Jag stannar även kvar för att göra klart arbetet som jag inte hann med.

Han ser sin arbets tid och när den arbetstiden är slut så går han hem mycket sällan stannar han frivilligt kvar utan nej han är trött och han har jobbat så många timmar bla bla bla…

Så även om behovet är stort och han skulle behöva stanna så gör han inte det.

Usch vad jag klagar nu måste jag verkligen rycka upp mig jag känner inte riktigt igen mig själv längre.

Allt tycks handla om mitt jobb nu för tiden och aldrig om nåt annat jag måste börja dra ner på min tid som jag tänker på jobb och börja koncentrera mig på¨annat istället.

Men men det är bara att rycka upp sig och börja om.

Slut pratat och slut klagat på jobb snart kanske jag kommer knna igen mig själv igen

Hoppas verkligen det kram till dig mamma Milla

 

Written by cammih71

5 oktober, 2009 den 01:54

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

