kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Han var en gammal man ….

leave a comment »

Han var en gammal man när jag lärde känna honom

Han var konstnär hans hem var fyllt av bilder bilder som speglat hela hans liv

Han tyckte om att berätta om sin fru som gått bort

om sina barn som nu var vuxna

Det fanns tavlor i hans hem av barn som var små  två små pojkar som lekte eller satt och åt.

Tavlorna visade ögonblick i hans liv

Han gjorde små hus som han målade

Hans händer var stela och darrande hans hår var vitt

Hans sa att mitt namn lät som en fransk ballerina

Han längtade till sin fru

Mitt hår var ett ständigt ämne han tyckte jag skulle ha det uppsatt

Han målade vykort varje jul hans hand var darrig

Han pratade om sin fru om sina barn och sina barn barn

Han gjorde intryck på mig

Han var inte rädd och som han sa alla hans minnen fanns i hans bilder i tavlorna som hängde runt om honom

Han sa att han bara var amatör men att han älskade att måla

Jag fick aldrig reda på vad han jobbade med men jag vet att han älskade sin fru

Han pratade om färgen på hennes hår om hur dom träffats om hur mycket han älskat

Han sörjde över att inte kunna måla henne så som han mindes att alla tavlor han hade bara var en svag reflektion av henne

Han sa att hon strålade

Åren gick vi såg allt mer sällan han skickade vykort som han målat och jag fick ett litet hus som han gjort

Är det sant som dom säger att dom döda kan känna när man tänker på dom?

Att man genom tanken kan skicka en hälsning om att man tänker på dom?

Jag vill skicka en tanke till honom att jag minns vad han sagt och att jag kommer ihåg honom

Jag glömmer aldrig hans namn

Han var Henning Linne

Written by cammih71

5 oktober, 2009 den 09:25

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

