kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Bara en massa klagomål från mig …

leave a comment »

Jag känner mig så sliten åt alla håll och kanter just nu….

Om jag tyckte att jag hade tuffa veckor innan så ja dom var arbets tims (?) mässigt sett slitsammare men det blev nåt gjort men just nu så håller jag på att lära upp en teamchef i kassan hur han ska göra på en del grejer hur han ska tänka och planera för att underlätta arbetet + att han ska veta vart man ska vända sig m.m.

Samtidigt som jag lär upp en annan person andra sysslor som hon tidigare inte gjort och för att det jag lär henne ska kunna funka så måste TC kassa ha gjort rätt i från början…..vilket han då inte har gjort på morgonrutinerna…..

När jag då får lov att försöka lära ut ombokningar till olika konton som måste göras för att bokföringen måste bli rätt på pga felen som blivit på morgonen så tar det en massa tid vilket då inte underlättas av att TC kassa ringer till mig och ber om hjälp till kassan eller har frågor om andra saker + att personal söker mig pga diverse andra saker det som för mig själv skulle ha tagit max 1 timme att uträtta tar mig hela dagar!!!

+ att min underbara kollega Stf ringer eller pratar med mig om saker som måste göras nere i kassan som inte har blivit gjort eller att dom inte dragit ner på Personalkostnaden tillräckligt.

Saldovarv görs inte pga av att folk inte kan och inte blir upplärda …..

Samtidigt som jag till personen på kontoret försöker berätta om vilka konton hon ska lägga + diffarna på eller – minus diffarna på ,på ett sätt som gör att hon lär sig var dom måste in och varför hon måste tänka på detta sätt.

Jag var inte på jobbet vare sig på Måndagen eller tisdagen vilket visade sig i schemat i bokföringen och i en massa hel knäppa händelser som kassaredovisningar som blivit både bekräftade och attesterade hel galet.

Indragning av personal för att hålla nere pk på helt fel dagar istället för att dra in på mån till torsdag indraget till helg när vi säljer som mest.

Stackars Miss MA sliter sig i små bitar och känner frustration för att ingen tycks lyssna jag slits itu för att jag tycks behövas precis överallt och man ringer på mig från allahåll och kanter och drar i mig och vill att jag ska räcka till.

Och summan av allt blir att idag så var jag färdig att gråta när TCkassa säger att det felet han gjort idag har han gjort hela veckan.

Så förutom CG fel vilket vi också har haft en heldel så har han även rapporterat fel summa till personen som ska skriva in belopp på kontanter på kassaredovisningen fel som jag idag först upptäckte endast för att jag var där tidigt på morgonen.

Vilket gör att all tid som gått åt att leta efter fel som inte gått att förklara är helt och hållet tid som jag inte behövt slösa med om jag bara varit där på morgonen.

Jag är trött frustrerad och helt ok hållet delad itu tusenfalt och sysslor som i vanliga fall skulle ha varit klart  för längesedan har skjutits fram till morgondagen och till nästa morgondag osv osv……

Det känns just nu som om jag inte gjort ett tillfredställande jobb just pga att en del av mina medarbetare säger att dom vet hur man ska göra och sen gör fel.

Och ja man lär sig av sina misstag och det är lärorikt att göra fel helt klart men snälla inte alla samtidigt snälla…..

Min Stf känner sig frustrerad och kommer till mig med sina synpunkter som hon redan har tagit med TCkassa  och hon som jag ska lära upp på kontoret tycker att allt känns otroligt frustrerande för att jag inte kan förklara hur hon ska göra utan att bli avbruten hundra gånger vilket gör att den uppgiften vi ska hålla på med blir liggande 1-2 timmar så hinner vi en liten bit till bara för att bli avbrutna igen.

Och jag går hem och tänker på jobb och funderar på hur jag ska lägga upp allt för att det ska fungera bara för att inse nästa dag att mina planer inte fungerar pga av att dom som borde kunna inte kan eller så gör dom helt fel av en massa konstiga orsaker och så sitter jag där igen och försöker leta upp ett fel som gjorts som inte har fått sin förklaring av kassör eller den ansvarige….

Samtidigt som TCkassa ringer mig kassörer ringer mig och Stf ringer mig Bc ringer mig och personen som jag ska lära upp drar sitt hår för att hon aldrig får slutföra en uppgift utan avbrott.

Och jag går hem med nya funderingar på hur jag ska kunna vara överallt samtidigt.

Nej fy vad jag klagar idag men som sagt jag varnade redan innan redan i ruriken.

Mamma saknar dig och skulle verkligen behöva nån som bara sa att det ordnar sig ta det lugnt allt kommer bli bra…..

Och så skulle jag behöva en jätte jätte kram.

Nej orkar inte tänka mer ska se om jag kan planera min måndag som den ska vara.

 

Written by cammih71

18 september, 2009 den 10:36

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

