kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Soluppgång….

with 2 comments

Visst är det underligt hur man kan känna hur tiden går …. Man ligger i sängen och känner hur sekund för sekund omvandlas till minuter till timmar……Om jag skulle titta på klockan så skulle jag kanske gissa fel på 10-15 min nästan som om varje hjärtslag räknar tiden…..

Tiden på natten kan gå lika fort som mornarna gör innan man skall ge sig i väg till jobbet en liten timme på natten kan gå så fort och samtidigt så otroligt långsamt…..

Har nu i snart en vecka sett solen gå upp fyra gånger hur himlen sakta ljusnar och jag vet att när det är helt ljust ute så kanske men bara kanske så får jag somna…

Mitt huvud känns spännt inte av smärta eller av någon värk som om det står i givakt och bara väntar på att nåt ska hända….

Min kropp protesterar och ber om att få slappna av bara lite sakta tillräckligt för att inte tilta till precis i den stunden som när du är mellan vakenhet och sömn….

Den dära lilla stunden som antingen skickar dig vidare till sömnen eller till den vakenhet som nu präglat mina senaste nätter….

Jag har försökt varje avslappnings metod jag kan …….

Det är som om min hjärna inte vill låta min lediga tid vara en del av sömn utan den vill att jag ska känna varje sekund varje minut låta min kropp känna min ledighet ända in till mina stackars lemmar som tigger om att få 8 timmars sömn…

För även nar jag har somnat vid soluppgången så vaknar jag vid 10-11 efter ca 4-5 timmars sömn….

Jag kan ju inte sova bort en ledig dag eller hur……

Inre oro inre stress säger man nej jag tror att det är som om du vet att du har en massa att göra och du väntar på start skottet som till låter dig att sätta igång så minkropp håller på att bygga upp en massa energi långt i förväg….

Troligen med det resultatet att när jag väl kommer igång igen så kommer jag sova som en baby…

Jaha soluppgång får jag se dig i gryningen igen tro…..

Godantt och sov så gott alla ni andra där ute Kram Milla

Written by cammih71

7 augusti, 2009 den 12:32

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Visst är soluppgångar vackra ( Jag var tex vaken i morse när solen steg) men det kan bli lite väl att se dem morgon efter morgon efter morgon..Kram vännen

    Lindalou

    7 augusti, 2009 at 05:11

  2. Tittar in här titt som tätt men det är tyst. Hoppas du har det fint!Kram

    Lindalou

    14 augusti, 2009 at 02:57


Kommentera

