kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Ja det blev ju i alla fall inte vad jag hade tänkt mig!

leave a comment »

Ibland så har jag en känsla av förlust för andras skull jag kan tycka att dom missar så mycket genom att inte vara posetivt inställd från början.

Att dom skärmar av en möjlighet och tycker att möjligheten bara är besvärlig istället.
Om man går in för en uppgift med tanken att ”nej fy vad jobbigt och nej vad besvärligt måste vi verkligen ha det så här…..”
Känns uppgiften lättare då eller tradigare långsammare jobbigare.
Jag blir så ledsen när dom anser att förändringar bara kan leda till jobbigheter i stället för att ta vara på chanse att lära sig något nytt.

Hm det där var ju inte alls vad jag hade tänkt på innan.
Men jag har ett sådant typ exempel som detta att vi har nya personer i min kassa linje där dom då har en kollega som istället för att koncentrera sig på hur mycket dom nya har lärt sig efter sammanlagt kanske 15 timmar i kassan koncentrerar sig på att berätta om hur mycket feldom nya personerna gör på frukt och grönt….

Detta är då helt nya personer som aldrig har stått i en kassa tidigare som har säkert lärt sig runt100-250 plu koder och allt som finns runt omkring med larmdoser kassa apparater kund bemötande hantering av pengar redovisningarm.m.

Nej då vill kollegan koncentrera sig på hur lite personen kan skilja på royal gala, granny smith, golden delicius, gloster , jona gold, peppar rot,palsternackor, rotselleri, kålrot,

Är det någon som kommer att lära sig fortast så är det den personen som kommer att göra fel.

Snälla dom är 16år och har troligen aldrig sett en palsternacka i real life innan eller något liknande.
+ att när kunderna själva har världens tålamod med alla nya som börjar så känns det helt åt skogen när en av deras kollegor klagar så mycket.
Skulle dom ha jobbat i 40 timmar i en vecka så hade jag kunnat ta det men dom kommer in på kortvarsel och jobbar 3-4 timmar åt gången med kanske ibland ca 2-3dagars uppehåll.

Nej jag tycker dom är fruktansvärt duktiga och så otroligt framåt .

Usch detta blev ju en klagostund men vad hände? Jag skulle ju skriva om något helt annat men nu har jag ju inte tid längre =)

Ska upp och jobba snart igen många kramar till er därute Kram Milla.

Psst Mamma nu var det länge sen igen minst 3 dagar Hm hm hm hm =( =) älskar dig =))))
Kram till er båda där uppe Milla

Written by cammih71

30 juni, 2009 den 09:56

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

