kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Var det verkligen jag som skrev förra inlägget?

leave a comment »

Ibland kommer önskningar i uppfyllelse innan man hunnit räkna till 3 …. och det är inte alltid en fördel.

Om ni undrar varför jag inte skrivit så mycket på sista tiden så är det pga att jag jobbar och jag jobbar mycket…..

Vår kontorist/min chef sa upp sig 1 vecka innan hon skulle på semester jag skulle vikariera för henne på hennes semester var det tänkt och då skulle det vara att bara hämta posten gå igenom fakturor ringa in personal i fall det blev nån sjuk + att göra lite bokförings underlag inget mer och sådant har jag ju gjort även förr när hon varit på semester.

Självklart har det ibland strulat till sig och man har fått jobba över men man har ändock haft det ganska lätt i och med att man vetat att blir det något väldigt konstigt så kan man lämna det till henne så att hon kan ta det efter sem…..

Nacdelen med att ta över efter nån som har haft ett stort kontroll behov är att under tiden som du hade möjligheten att lära dig något så fick du inte chansen Det gick fortare om hon gjorde det eller så visade hon något snabbt på datorn och sen så skulle du kunna det hm hm hm och om sen kanske var 6 mån senare så skulle du fortfarande kunna det för hon hade ju faktiskt visat dig det…….

Tack och lov för att jag har en helt underbar butikschef hon är lugn och sansad och hon tar sig tid att visa mig.

Ni vet i måndags fick jag veta att jag skulle rätta tider göra veckorapport och m.m. och min butikschef var övertygad om att jag kunde detta jag satt med kassa redovisningar ifrån helgen ni vet det var Midsommar (hjälp var det bara en vecka sedan? ) vilket inne bar 4 st kassa redovisningar och en dag med kassörer på över 20st och så fick jag hjärtat i hals gropen och lyckades kläcka ur mig HJÄLP vad sa du????

Jag har inte gjort något sådant på över 1 och 1/2 år sedan och då har det även hetat att du behöver inte göra detta för det kan jag göra när jag kommer tillbaka….

Jag gör just nu så gott jag kan och börjar kl 7.00 men jag försöker vara där till klockan 6.30 så att jag hinner gå igenom det mest akuta med schemat för dagen så att det ska funka sen löser jag varje situation efterhand.

Och den ständiga frågan jag får är Är det du som ska ta över nu efter L ???

Jag kan ärligt säga att jag har ingen aning jag vet att jag sitter på kontoret nu i 3 veckor troligen blir det 4 sen ska jag också ha sem men under denna tiden måste jag lära upp en annan person som kan sitta på kontoret när jag har sem….

Och det kan jag ju säga att om jag kanske kan så mycket som 5% av kontors jobbet så kan dom som ska sitta där på min sem – 110%. Men det kommer att gå bra just pga av att BC är så lugn och förstående….

Min tid på kontoret har varit denna vecka otroligt liten för att det har hänt så mycket i kassa linjen vilket har krävt att jag ska vara där så utav 100% så har jag varit kanske 20% på kontoret och då har 10% av denna tiden varit efter min arbetstid så ja det har varit långa långa dagar.

Måste säga tack för mina underbara arbetskamrater som är helt enkelt fantastiska och till min chef för att hon är så förstående och inte förväntar sig underverk ifrån mig

Som tur är har jag en BC som är duktig på att lära ut och jag har även en TC kolonial som också gärna lär ut det hon kan och får jag så skulle jag gärna gå lite kurser i just tiltid och i lönefrågor + lite andra kurser som skulle kunna vara mig till nytta just nu…

Orkar inte skriva så mycket mer utan tänker laga lite mat och sen hoppa i säng Godnatt alla goa..

Och ja mamma jag ska inte jobba ihjäl mig och jag saknar er båda väldigt mycket just nu.

Många kramar från Milla

Written by cammih71

25 juni, 2009 den 08:31

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

