kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Att ha ett eget liv är svårt att vänja sig vid…..

with 4 comments

Detta var då min tredje lediga helg när jag har varit utan barn och jobb vilket har tills nu varit otroligt svårt att inse och så svårt att veta vad jag ska göra hm hm hm …

I vanliga fall så går jag till jobbet och hittar på något efteråt eller så har man Nattis och då har man ju något att gör ahela tiden och helt plötsligt så står man där med 2 HELA dagar utan att veta vad man ska göra…hm hm uttråkad jag näää knappast hmhmhm…

Det har varit så otroligt svårt att varava ner från att alltid ha dagen planerad när man jobbar eller har barn så ska man helt plötsligt inse att man har ett eget liv hm hm hm…

Men igår så vaknade jag 6:14 och gick upp först i panik jag har försovit mig hjälp och senare när jag insåg att jag faktiskt var ledig helt ledig =)

Satte mig ner i soffan och drack min kaffe i lugn och ro ingen musik tv eller någoting alls var igång  öppnade dörren på vid gavel kände hur skönt det var i den tidiga morgon värmen och njöt bara njöt…..

Läste lite och drack upp kaffet gick ut på altanen och satte mig ner igen och bara kände hur tyst och stilla det var inga ljud inga bilar inga grannar uppe ännu så inga gräsklippare var igång utan det var bara stilla……

Hela mitt jag bara hämtade kraft i lugnet i stillheten det var bara jag och det var bara MIN dag…..

Vilken energi kick jag fick av just den stunden jag satte igån tvätt maskinen och började tvätta allt kuddar täcken gardiner ja allt senare på eftermiddagen så gjorde jag en kropps peeling och satte mig ute i solen med skyddsfaktor 30 på och medans jag satt där så tänkte jag ingenting…..hela huvudet var blankt jag hade musik på och bara njöt av min dag.

Jag lutade mig bakåt i solstolen och räckte ut tungan mot solen och sa tji får du jag tänker inte sitta i skuggan idag trots soleksem och liknande och så fortsatte min dag en vän till mig och hennes pojkvän kom senare på kvällen och hämtade mig för en trevlig stund med dom vi sjöng något sorts karoke och ja blivande sång stjärna är jag då inte =)

Men så som min em slutade så fortsatte jag jag drack 1st cider och 2 äppeldrinkar men hur ofta dricker jag ja just det aldrig och som den lilla 3åringen jag blev på em så fortsatte jag okej jag vet attt jagb kommer att få migrän men det struntar jag i ssssssååååå det såååå!!!!

Och vet ni trots migrän idag och trots att jag har fått lite soleksem (mindre än jag trodde) så ångrar jag ingeting!!!!

Jag tror att trippen till dalarna och besöket hos mamma och far min hjälpte mig att varava ner denna gången för det kändes som om jag hade börjat komma in i rätt andnig när jag var där och det hjälpte mig nog att inte stressa upp denna lediga helgen också + detta att veta att jag skulle bort på kvällen kanske också hjälpte till.

Tack snälla miss MK och Mr P miss MKs pojkvän (jag kommer inte ihåg vad han heter i efternamn drack jag bort några hjärnceller igår eller är det så att jag aldrig har vetat hm  hm hm ???)

Och självklart tack till mr RE för skjutsen hem otroligt gulligt av dig kramar från Milla till er.

Mamsen saknar er otroligt mycket och önskar att jag kunnat ge er en kram just nu och precis här kramar och grattis på Mors dag…

 

Written by cammih71

31 maj, 2009 den 05:41

Publicerat i Uncategorized

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det låter alldeles underbart trots solexem och migrän. Vad skönt att kunna slappna av så. Ha en fin kommande vecka.Kram!!

    Lindalou

    31 maj, 2009 at 06:22

    • Hm det var faktiskt helt underbart Kram milla

      CammiH

      15 juni, 2009 at 10:35

  2. Tack själv för igår! Precis sådär lagom mysigt och trevligt! Du va grym på filmspelet! Och självklart sjöng du ju perfekt också! 😉 Iaf i mina öron.Kramar

    MK

    31 maj, 2009 at 09:04

    • Blivande sång stjärna ja jag vet=) kram och tack för en rolig kväll Milla

      CammiH

      15 juni, 2009 at 10:35


Kommentera

