kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Det spökar på jobbet hua…..=)

with 4 comments

Uppgraderingar i data världen kan verkligen leda till otroligt jobbiga saker som ständigt hakar upp sig…

Visst är det konstigt när man alltid säger att allting kommer att gå smärtfritt och alla buggar är borta….????

Vi har ju haft lite problem med våran självscanning inga problem som inte går att lösa men idag hände något som gör att jag är övertygad om att programet som vi har installerat är knäppt….

Vi hjälper en kund i förbutiken för att hon har scannat in ett paket spagetthi och nä’r hon scannat in den så får hon vips in 10st helt andra varor som hon inte scannar och medans en kollega till mig håller i scannen och håller i kundkortet så läggs det till ytterliga varor ….Spökar det eller???

Ringer It stackarna dom blev helt ställda detta har aldrig hänt någonsin förut och jag har aldrig varit med om det innan heller.

Om vi inte hade hållit i scannern så skulle vi kunnat förstå att varor kom in kanske för att en annan kund tagit fel scanner men omvi håller i scannern och vi ser hur varor läggs till utan att vi rört inscanningsknappen hm hm hm…

Detta var ett litet spöke idag av alla spöken som hänt idag och mitt huvud är så fyllt av information och saker ligger och mal i bakhuvudet om saker som skulle ha gjorts och saker vi har gjort så idag går jag bara in och säger hej men kommer nu även att logga ut och ordna min mat kram på er allihop Milla

Written by cammih71

27 maj, 2009 den 06:38

Publicerat i Uncategorized

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Konstigt det där du. Undrar om folk fått betala för för många varor innan då om de inte upptäckte att det lades på varor de inte scannade?I mina lokala butiker finns ingen självscanning än. Jo, det hänger en liten scanner vid kassan så man kan scanna tyngre varor.Ha en fin kväll.Kram.

    Lindalou

    27 maj, 2009 at 06:45

  2. Jo vi har tänkt på det och skickade ut ett medd till alla scannrar om att dom skulle vara uppmärksamma på detta och komma till oss om det blev fel och just då hade vi ca ett 40tal scannrar igång ute i butiken men det var ingen som dök upp hos oss.Sen har det ju hänt att kunder faktiskt själva ibland scannat in för mycket varor och så som det är när det hänt i en vanlig kassa så är det bara att göra retur när domkommit tillbaks.Godnatt på dig Milla

    CammiH

    27 maj, 2009 at 10:51

  3. Hej! Mitt namn är Martin. Jag jobbar som säljledare på en stormarknad. Jag har upplevt liknande saker med självscanning och har nu hamnat i blåsväder på grund av detta. Jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med dig och få höra mer då mitt jobb är på spel pga detta.Mvh/Martin

    Martin

    16 januari, 2011 at 03:34

    • Hej MartinHemskt ledsen att jag inte sett din kommentar förrän nu men om du fortfarande inte har fått ordning på problemet så får du gärna kontakta mig. på min mail cammisepost@hotmail.com Vårt problem visade sig vara ett kort som hade samma inläsnings nummer som vårat troligen ett handhavande problem vid inregistreringen av korten för en siffra i mitten skillde dom åt. men som sagt var ta gärna kontakt med mig om inte eran it avdelning redan åtgärdat problemet. Hoppas verkligen inte att ditt jobb rycker för en sådan sak låter lite väl hårt Mvh Camilla

      CammiH

      22 april, 2011 at 05:01


Kommentera

