kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Att göra ett val…….

with 2 comments

Jag fick reda på att jag var gravid efter det att jag hade brytit upp från ett för hållande….

Innan det så hade jag fått veta att jag endast skulle ha 10% chans att få barn…..

I mitt ställe så kändes det som om jag inte hade något val.

Idag kan jag inte vara mer tacksam för att inte ha låtit mig övertalas till att ha gjort abort vilket många ville inkluderat min dotters far.

Men på grund av MITT val så förändrade jag mångas liv…..

Förutom mitt eget….

Min dotters pappa ville inte ha en familj om inte de båda förädrarna skulle vara tillsammans han var sårad och arg och rent ut sagt förbannad för att jag var den enda som kunde bestämma om han skulle bli pappa eller inte….

Han stod inför något som han inte kunde hindra……

Hur många människor blir tvungna till att ställas inför ett sådant val.

Jag trodde att jag gjorde det enkelt för honom när jag sa att han inte behövde vara involverad ….enkelt hm hm…inte så enkelt!

I slut änden har allt gått bra men det var en verkligt tuff tid och jag har alltid kännt mig skyldig till att förändrat någons framtid…

En skuldkänsla över att ha tvingat en person till att bli något han inte valt själv……

I dag kan jag säga att han har blivit en fin pappa och han älskar våran dotter till max…

Men samtidigt har jag fortfarande skuldkänslor för jag gjorde ett val baserat på mina känslor och mitt tycke och hur jag ville…..

Han hade ingen makt alls till att förändra det val jag gjorde.

Trots detta så har han gjort sitt allra bästa till att vara en bra pappa….

Även om jag blir förbannad på honom och tycker att vissa saker som han gör är att ducka för problem när det gäller våran dotter som detta med skolan och läsning m.m.

Så känner jag i grund och botten att jag inte kan tvinga honom till att ta ansvar pga att jag redan har gjort ett val för ett X antal år sedan som tvingat honom att förändra hela hans framtid.

Så det är väl därför jag trots att jag blir förbannad och frustrerad inte kräver honom på mer för det finns inget val för honom och därför har det varit jag som tagit till mig att lösa problemen i skolan och på fritiden.

När han nu träffade sin Fru så fick jag hjälp och fick äntligen känna hur det var att vara 2 personer som käpar för att Natalie ska ha det bra.

Inte så att han inte är en bra pappa han älskar henne och leker med henne men jag har alltid kännt att jag har huvud ansvaret för det var jag som bestämde allt.

Jag gav honom aldrig något val…..

Nu har han och hans fru fått barn där det var planerat och efterlängtat och jag är så glad och tacksam för det.

Min dotter var inte planerat men hon var mitt lilla mirakel.

Efterlängtat av mig trots allt men herre min ge inte kunde jag tro att det fanns så mycket kärlek i denna värld.

En kärlek som är beredd att offra allt för detta lilla liv som kom in i mitt liv.

Det är därför jag inte kan förstå hur folk kan välja bort sina barn.

Ta min dotters far som trots att han inte hade något val till att bli pappa …..han älskar denna lilla själ så mycket och då ville han inte ens bli far från början…

Barn är underbara och jag vet att kunde jag så skulle jag ha velat ha fler (helst tillsammans med en man inte själv igen =) ) Jag ville ha många barn och hade jag inte levt själv idag så hade jag adopterat eller tagit fosterbarn att älska ett barn gör det så enkelt att älska flera barn…..

Det är ingen lätt uppgift att bli mamma eller pappa och det är tufft och framför allt otroligt skrämande…

Jag har aldrig varit så medveten om vad som händer i denna värld innan jag fick barn och alla ord som kan såra och göra illa detta fina lilla barn.

Helst skulle man vilja vara en buffert för dom hela deras liv och skydda dom från allt som kan såra eller göra dom illa….men det går ju inte eller hur…

Jag har aldrig lärt mig något från någaon annans misstag jag har fått lära mig genom att göra dom själv..

Så kommer det bli för våra barn också …hemska tanke ….men de kommer att bli sårade och få ärr på sin väg genom livet vilket är svårt att ta till sig att även de kommer få känna av allt som gjort oss illa men på sitt eget sätt…

(Kan man låsa in dom i en bur tro =) bara för att skydda dom hmhm ..Nej trodde väl inte det heller hm)

Så därför gör det mig ont när jag vet att alla människor har ett val till att behålla ett barn eller ej och framför allt mamman har det valet!!!!

Så hur kommer det sig då att föräldrar idag kan neka till att vilja ha sina barn och jag kan förstå att pappor kan bli tvingade till att bli pappor men det är ingen som kan tvinga en mamma till att bli mamma!!!!!

I livets början så står man inför ett val att behålla eller ej!!!

Jag är så otroligt glad och tacksam för att mitt barns  far valde att älska henne ändock trots att han inte hade något val.

Eller jo det hade han han kunde ha valt att inte vara involverad men hur han än kan göra mig så förbannad och frustrerad så valde han att bli en far som var närvarande och han valde att älska denna lilla tjej trots allt…!

Jag vill tacka honom för att han är en så bra far till vår dotter trots allt att han finns i hennes liv och för att han älskar henne.

Jag gjorde ett val och han gjorde ett val i början så hade vi det väldigt svårt men han är en fin människa och att älska är något väldigt stort.

Tack till Min dotters far Kram Milla

Written by cammih71

13 maj, 2009 den 02:33

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vad fint du skriver. Vilken resa. vad modig du var som behöll barnet, det måste ha varit svårt som du beskriver det. Men så fint att det funkar så pass bra ändå mellan henne och hennes pappa. Du har säkert stor del i det för du verkar ha stort hjärta.Kram!

    Lindalou

    13 maj, 2009 at 08:19

    • Ja det var tufft i början det var det men det var det värt….Det kändes väldigt egoistiskt så jag vet inte om det var för att jag har ett stort hjärta.Men jag är så otroligt tacksam för att han älskar våran dotter kram på dig Milla

      camilla

      14 maj, 2009 at 07:43


Kommentera

