kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Jag har inga drömmar sa hon……

leave a comment »

Min äldsta vän som jag älskar lika mycket som min syster gör mig sorgsen….

Det började med att vi i lördags hade en tjej kväll där vi grillade och drack vin (ja de drack och jag var nyckter) 

 Vi hade det jätte mysigt och det var hur kul som helst men efter ett par glas vin så började vi prata om drömmar och vi gick igenom allihop vad vi hade för drömmar när vi var 18 år och vad vi har för drömmar nu…….

Det blev allt från att leva i ett kollektiv till att ha en massa pengar (ja vi vet alla att pengar inte gör en lycklig) När det då blev Miss AK s tur att berätta……

Jag har inga drömmar säger hon varför skulle jag ha det jag har inga visioner eller önske mål eller några förväntningar alls…..

Några pressa henne med att hon visst borde ha några drömmar och ville inte riktigt förstå.

Miss AK sa då till slut.

Mitt liv var fram till 2001 att ta hand om min mamma och efter det så har har allt blivit som det blivit.

Efter 2001 så har Miss AK tagit hand om resten av sin familj sin syster sina syters barn och nu hennes bror.

Jag har inga förväntningar varför skulle jag ha det frågade hon och sen sa hon jag har inget liv så varför ska jag ha drömmar när jag vet att de inte infrias.

Miss AK kan inte tillåta sig själv att ha drömmar just för att hon är den som ständigt måste ta hand om sin släkt.

Och varför är det då på detta viset….

Det började med att hennes syster blev alkolist och hennes barn behövde någonstans att bo så Miss AK öppnade sitt hem och sa självklart hon ringde runt till behandlingshem och ordnade plats för hennes syster.

Under tiden skulle barnen bo hos henne…..

Det blev ett långt tag mycket långt….

Efter det så hade hennes bror börjat hamna i dåligt sällskap och han hamnade också på behandlings hem…..

Var bor han nu ja just det hemma hos henne…

Sen så har hon en till syster som började må dåligt och tror ni att hon kunde säga till sina andra syskon att nej jag behöver hjälp från er om jag ska klara detta.

Nej självlart inte.

Hon grät när de andra inte förstod…

I hela hennes liv så har hon tagit hand om sin familj och hon är den näst yngste av en syskon skara på 8 st….

3 av suyskonen har hamnat snett och behövt hjälp från andra distanser och hon har inte velat att barnen ska må dåligt pga detta så därför har hon öppnat sin dörr och sitt hjärta för sin familj

Jag har inget liv sa hon jag lever för att jag är en överlevare.

Hon stängde en dörr till ett eget liv hon gjorde ett val en gång i tiden.

Hon valde att ta hand om sin familj i stället för att själv skaffa en familj.

Hon stängde en dörr mot en annan möjlighet för att de hon älskade och älskar behövde en hjälpande hand.

Så därför har en av mina mest älskade vänner valt bort drömmar och visioner eller önskemål.

Detta är alltså en person som kan få ett rum fullt av folk att reagera när hon trädder in hennes utstrålning är inte av denna värld hon lyser.

Hon är rolig omtänksam och så underbar.

Oc jag vet att trots att hon säger att hon inte har några drömmar så fanns dom där en gång i tiden.

Jag vet att hennes största önskan var att få barn och bilda familj.

Därför gör hon mig sorgsen trots att hon själv skulle säga att hon inte saknar någoting alls.

Älskar dig Miss AK Många kramar från din vän Cammi

 

 

 

Written by cammih71

12 maj, 2009 den 09:43

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

