kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Jag kom lite fel idag =)

with 2 comments

Tänk vad mycket gladare folk blir när solen och framför allt värmen tittar in, det känns som om alla skrattar och ler.

Jag var på en liten rund tur idag när jag skulle åka hem en kollega till mig stod vid busshållplatsen och vi stod och pratade en hel del så när hon klev på bussen så gjorde jag det med…….. lite fel ….

Jag kom till ett ställe där jag aldrig någonsin varit.

Mina vänner säger att jag bor ute på landet, jag lovar och svär där jag varidag det är riktiga landet underbart fint med naturreservat och med en hel del öppna fält och bondgårdar men urusel kommunikation.

Jag kom dit vid ca 18:15 och min buss tillbaks skulle gå kl 19:38 hm hm hm…

Vad gör man jo i allafall jag som har en dotter hemma tar taxi det lustiga i situationen var att jag var för engångs skull inte ensam om att ha åkt fel det fanns nämligen en till dam på bussen som också tagit fel buss.

Vad är oddsen på det?

Hon reagerade med att bli upprörd av situationen och tyckte att det hela var väldigt jobbig.

Jag skratta och sa till henne det är varmt solen skiner och vi kan dela på taxin så det blir billigare än om vi hade varit själva.

Så lite tur i oturen eller hur?

Så småning om började hon själv skratta och tyckte att situationen kunde ha varit värre och vi hade turen med oss när det gällde taxichauffören också det visade sig att han kunde hela byggden utantill och berätta om sjön där tranorna häckar varje vår pekade ut lite intressanta strö områden och berättade lite om bygden från för.

Så i det stora hela så har jag fått skratta åt mig själv fått en intressant historie lektion om ett ställe som inte ligger mer än ca 3 mil ifrån min bostad och jag kom hem i tid.

Solen skiner det är varmt och nu är väl ändock våren här eller?

Är hemma ska sätta mig ner med min dotter och mysa med henne hon har plockat årets första blommor till mig 7st Vitsippor.

Räknar med att det blir fler så småning om.

Kram på er allihop Milla

 

Written by cammih71

24 april, 2009 den 07:58

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Men , det lät ju riktigt mysigt faktiskt. Väldigt märkligt att ni var två som åkte fel he he men det fanns nog någon mening med det hela.Kram.

    Lindalou

    25 april, 2009 at 09:46

    • Ja det blev faktiskt lite mysigt + det faktumet att jag bara kan skratta åt mig själv .Jag är verkligen disträ ibland men det är första gången jag åkt fel och att vi då blev 2 på samma buss som hamnade fel var ju lite lustigt.Tack för att du läste Kram Milla

      camilla

      26 april, 2009 at 09:48


Kommentera

