kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Felfria arga damen inte så felfri ändå.

leave a comment »

Tänk att  man kan bli så arg på en kassör.

Det var in en kund för inte så länge sen på jobbet som var så otroligt arg för att en kassör hade slagit fel.

Hon tyckte att det var skandal att personen i fråga inte kunde slå rätt  och hon blev mycket upprörd för att detta kunde ske.

Jag bad som vanligt om ursäkt och frågade om hon hade varan med sig så skulle jag göra en retur på den summan som hade blivit fel. ( Det stod en kundvagn bakom henne och jag trodde  att den var hennes ) Då blev hon så arg började säga att det var fruktansvärt att hon som kund skulle bli ifråga satt och inte trodd på. Hon var ganska upprörd och förbannad så att tom kunderna bakom reagerade. Jag förökte förklara att vi i största möjliga mån försökte scanna av varan pga av att en dator beställer varor.

Och det var inte för att misstänka henne på något sätt utan bara en möjlighet för oss att underlätta jobbet för alla.

(Vi har auto order vilket innebär att en dator beställer hem allt som blir draget i kassorn aoch i handscannrarna )

Då förklarade hon att det var ett idiotiskt system och att dom som hittat på detta var i princip helt pukade och då får man helt enkelt hitta på något annat system och bla bla bla.

Jag bestämde mig för att inte säga ett ljud till kunden var redan förbannad och vad jag än skulle ha sagt så skulle det inte ha hjälpt för hon hade redan bestämt sig för att vi var helt enkelt dumma i huvudet.

Hon passar på att köpa lite till i  förbutiken och jag tog betalt sa tack så mycket och log.

När jag hjälper nästa kund så säger han högt och tydligt hon måste vara helt felfri och det är därför hon blir så förbannad för att inte hela världen är felfri.

När han ska ta sina pengar så börjar han skratta och säger jag tar tillbaks vad jag sa felfria arga damen är nog inte så felfri ändå.

Jag står som ett fråge tecken.

Då tar han upp 10kr som ligger kvar i skålen och lägger på disken.

Ja hon glömde ju att ta sin växel och så skrattar han och säger somliga får sitt straff med en gång.

Dom flesta kunder är helt enkelt underbara men ibland väldigt sällan men då och då så kommer det in kunder som har bestämt sig för att vi har förstört hela deras dag och att vi står längst ner på samhälls stegen och inte kan eller vet någonting alls.

Men som sagt de flesta kunder är underbara och det brukar inte krävas speciellt mycket för att få en kund att le tillbaks.

Kramen Milla

 

Written by cammih71

24 april, 2009 den 06:07

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

