kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Men när jag är frisk så går jag till doktorn…..????

with one comment

Står och sköter en retur till en äldre dam som ringt om en vara som inte varit så bra.

När då damen ska skriva under med namn och telefon nummer så säger hon lite tyst.

”jag tror att jag har brytit armen så jag skriver inte så bra”

Jag säger : ”Men ska du inte gå till läkaren så att dom får ta sig en titt”

Damen svarar : ”Jo jag ska men jag har varit så förkyld och hostat så mycket och jag vill inte smitta ner dom”

Damen säger vidare: ” Detta hände för runt 1 månad sedan och jag börjar bli frisk nu så snart ska jag gå”

Här har vi en äldre dam som troligen har brytit armen som trots detta inte går till sjukhuset bara för att hon är förkyld och hon vill inte smitta ner personalen pga detta hm hm hm …..

En liten tanke ställare jag känner människor som går till sjukhus för det minsta lilla och ingen gång har jag hört talas om att de stannat hemma pga förkylning och för att de varit rädda för att smitta någon personal.

Är  det vi som är fel uppfostrade eller är den äldre generationen ihärdigare???

Eller kan det vara så att de är uppfostrade till att inte vara till besvär och att inte klaga i onödan hm…hm…hm.

jag har jobbat i vården i så många år innan jag började i butik och tacksammare patienter än äldre personer fick man leta efter.

Så min övertygelse är att de har blivit uppfostrade till att härda ut och att inte klaga i onödan även om man i många fall önskat att de kommit in tidigare.

Själv går jag till doktorn när jag inte står ut längre, jag är väldigt sällan där oftast i akuta lägen om det blir av, men jag tror inte att jag hade väntat på att bli frisk ifrån en förkylning innan jag gått till läkaren med min brutna arm.

Oc ett litet inpass om något helt annat Tack snälla för den goda maten och en trevlig stund. Maten var suveränt god och speciellt efterätten min favorit, trots att jag inte äns visste att det skulle bli en favvo.

Tack söta för god mat Miss MK och tack söta Mrs CN för trevligt sällskap och dig också så klart Miss MK.

Säger godnatt och vi syns på måndag kram Milla

 

 

Written by cammih71

17 april, 2009 den 09:32

Publicerat i Uncategorized

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det va så lite så!Jag hade det supertrevligt. Fast det är ju inget ovanligt i ert sällskap! Ha en bra helg trots jobb! Kramar

    MK

    17 april, 2009 at 10:40


Kommentera

