kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Stökigt idag och tids resa bakåt igår……suck…

leave a comment »

Stökig dag mycket som ska prioteras samtidigt fick runt 100st intern samtal där jag skulle göra det ena efter det andra och alla skulle vara prio men så ska man komma i håg kunderna också……..hm hm hm…..

Tack söta rara Miss CN idag hade varit en Disaster utan dig och hur i H ska det gå efter sista April……..

På toppen av allt saknar jag min Natalie extra mycket idag hon är ju hos pappa alla tisdagar men men kanske det känns extra mycket bara för att vi hade det så otroligt mysigt i helgen.

Har ju berättat att Natalie pappa ska flytta in i ett hus så de har under hela påskveckan gjort snyggt och plockat undan så att de kan fotografera sin lägenhet de ska ju sälja den nu…..

Men samma vecka som Natalie gick på påsklov så påminde jag hennes pappa om att Natalie har matte som måste bli klar under påsklovet…….

Jag hade henne hela fredagskvällen och hela dagen på lördagen sen var hon iväg på påskmiddag till farmor vilket gjorde att jag hade i stort sett haft Natalie en dag under hela påsken.

Men på söndagen frågade jag om hon hunnit göra klart matten iom att hon börjar i skolan igen på Tisdagen : ”nej jag har inte hunnit !????”

”okej säger jag men då kan du göra lite matte på måndag så hjälper jag dig sen på kvällen när jag kommit hem efter jobbet med resten”

Kommer till jobbet på Måndagen går på fika vid 11:00 ca ser att jag fått sms från Nattis pappa…… Dom behöver låna Natalie för att passa Tim…..

Ringer upp Mr C och säger att hon har ju inte gjort matten och den måste vara klar till på Tisdag när skolan börjar igen….suck och stön dom har ju faktiskt väldigt stressigt just nu.

Jag säger lugnt att jag på minde honom om matten redan samma vecka som Nattis skulle gå på påsklov och säger att hon har faktiskt haft en hel vecka på sig att göra matteläxan hos honom…..

Han säger : Och varför har hon inte kunnat göra den hos dig???……

Jag blev ställd av frågan men upprepade vad jag vad jag sagt innan att hon hade matten redan när hon gick på påsklovet och hon har varit hos honom hela vecka…..

Han säger : men om du tycker att det var så viktigt att göra varför har då inte ni gjort den????

URSÄKTA????

Om jag tycker den är så viktig?????

Ibland blir jag riktigt förvirrad av den mannen …..jag förstår inte honom alls ibland …..jag trodde att skolan är något som alla ska anse vara viktigt….

Han säger att dom har det så otroligt stressat…..just nu och en vuxen måstehela tiden ta hand om Natalies lillebror vilket gör att det bara är en vuxen som kan plocka ihop saker och därför behöves hon där……

Jag säger lugnt att jag förstår att det är stressigt men hon måste göra läxan också för den ska vara klar till på Tisdag…..

Kan hon inte göra en del under dagen hos honom eller måste hon ta hand om sin lillebror hela tiden.?

Det sluta väl med att han förstod mina argument och Nattis fick ta med sig matte boken till honom och göra sin läxa.

Men innan han blev tillsammans med C så var det sådana argument han alltid hade om skolan hade läxor till Natalie så var det upp till henne att göra dom om det   ”nu var så viktigt att dom skulle göras”    eller      ” jag fick väl ringa och påminna henne om gympakläder om det nu var så viktigt”     eller      ” om jag tyckte att det var så viktigt”……..

Hela tiden var det sådana argument man slogs mot och hela tiden försökte man förklara att det är viktigt att skolan sköts och att hon har gympakläder med sig och att hon behöver hjälp med läxor m.m.

Detta var en liten tidsresa bakåt när jag fick den kommentaren utav honom igår och det kändes som på den gamla tiden att man stångades mot en vägg…..

Jag har inte ord för hur mycket Natalies bonus mamma har betytt för oss och speciellt för Nattis sen den dagen hon kom in i deras liv så har hela mitt kämpande med skola och läxor och framför allt Nattis kämpande blivit så mycket bättre….

Åh vad jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker på kommentaren igår det blir lite som ångest i hela min kropp.

Tack snälla snälla C för att du finns i Natalies värld den gör så att jag slipper ångest nätterna och ett gråtande barn……

Nej slut för idag kanske mer posetivt i morgon vi får se.

Kramen Milla

 

 

Written by cammih71

14 april, 2009 den 09:20

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

