kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Mysig dag ……..

with 2 comments

Vaknade av att jag hade en sprängande huvudvärk och smög mig upp för att ta mina migrän tabletter.

Man måste smyga för varje steg är som knivar som körs in i huvudet som sänder pilar av smärta genom hela skallen och det gör så ont….

De få tankar som finns är hell jag och Nattis som skulle fira påsken idag med en massa kul……

Det går en timme och jag märker att migränen är på väg att ge med sig (Tack snälla) och då ringer jobbet som tur var krävdes det inte att jag skulle åka in det var bara Miss MK och Miss ZB som undrade om jag och Miss CN verkligen fattade vad vi gjorde när vi förde ett protokoll som skulle visa hur mycket vi hade sålt av en produkt =)

Ja Miss MK jag lovar vi vet vad vi har gjort och även om vi inte räknat ut det på samma sätt.

=)

Nattis vaknar och nu är migränen nästan över så vi sitter i soffan och pratar om lite allt möjligt. Hon kom hem med en pärm som jag har haft hemma hos hennes pappa tydligen i nån låda. Där i låg en del dikter och några sagor Landet seranien och Vietnam tur och retur….. Nostalgi i stora mått.

Vi har haft en underbar dag med sol och värme + det att jag inte tyckt vi har gjort så himla mycket men vi har faktiskt planterat doftliljor och flock liljor och vi har rensat ut alla Nattis gamla men fortfarande fungerande leksaker som vi ska ge bort och en hel del av hennes mjukisdjur.

Och vi har målat ägg och dammsugit så nu är det riktigt fint här…..

Vi har även grillat för första gången i år och ätit Ginos så i det stora hela så har vi haft en ganska så mysig dag trots den dåliga starten.

Jag hade köpt triss för 100.- till Nattis i hennes påsk paket men inte äns 25kr vann hon blää=( men hon har en till present som väntar på henne men vi får inte hem den före vecka 17 men men den kommer, hon har i allafall fått en bild på den.

Jag har haft en mysig dag med bara min dotter och det har varit skönt att bara vara vi i dag ändå för trots att jag är själv med henne så är det inte ofta som det bara är vi två så min dag har varit urmysig.

När jag och Nattis pratade i dag i soffan så kom vi in på detta med personlighet och hur man är som person.

Hon tycker att många i hennes klass är så lika varandra och att ingen egentligen har sin egna stil utan det verkar som om dom hela tiden dras till samma sorts människor hela tiden.

Jag sa att det kan mycket väl vara så att vissa människor behöver samma sorts personer runt sig för att känna sig trygga med sig själva men att det kan vara lite tråkigt att var sådan utan att få en möjlighet att upptäcka hur spännade resten av befolkningen är.

Hon höll med mig och sen sa hon : Mamma jag är inte som alla andra i min klass jag har min egna stil, jag är inte söt men jag är inte heller ful utan jag är bara annorlunda än dom andra.

Jag frågade om hon ville vara som alla andra : Ibland mamma vill jag det. Men samtidigt kan jag tycka att dom är så löjliga på vissa saker och jag vet att jag har en annan personlighet än dom men ibland skulle jag vilja vara som dom .

Vet ni att alla svaren som finns att svara på det hjälper inte en tjej på 12 år.

Jag frågar om hon är ledsen för det och hon säger nej.

Jag sa till henne att jag tror att hon kommer att få ett otroligt spännande liv  iom att hon är så djup redan nu och att hon har en så mjuk personlighet att man bara vill vara nära.

Hon är mjuk och hon är go kanske för mjuk ibland och jag är rädd för att världen kommer bli hård mot henne.

Men som jag sa till henne Jag önskar du kunde se dig genom mina ögon då skulle du se hur otroligt söt och vacker du är hjärtat.

Vad fick jag till svar jo ….. :Suck    mamma du är min mamma och du kommer alltid tycka så bara för att du är min mamma.

Vi kom in på personligheter och jag berättade att jag är en person som skrattar och oftast är väldigt glad jag ser oftast livet posetivt och ja visst finns det dalar även för mig men jag är ju även ganska säker på att det finns en botten också.

Och en person som jag känner är sådan att hon får folk att skratta och folk dras till henne pga hennes utstrålning och att jag fast jag räknar henne som min absolut bästa vän faktiskt har varit avundsjuk på den förmågan som hon har detta att hon får folk att skratta och må bra.

Jag är en person som skrattar men är inte någon som får folk att skratta även om jag får människor runt mig att bli glada så är jag absolut inte äns i närheten av hennes sätt.

Jag sa att vi är alla utrustade med något som vi kan förvalta antingen att vi är glada personligheter mjuka roliga eller något annat så tillför vi något runt oss ändå och jag tror att vissa människor som alltid umgås med liknande människor blir ganska fattiga på just den sortens personlighet.

Jag älskar min dotter så otroligt mycket men jag är rädd att hon kommer att bli mycket sårad av livet just pga att hon är så mjuk.

Jag önskar jag kunde ge henne lite av mina erfarenheter bara så pass mycket att hon hade lite mer känslomässigt skydd.

Men som sagt det är ju erfarenheter som gör än stark och trots att jag vet att just det gör henne vuxen en dag så vill jag ändock skydda henne mot sånt som jag vet kommer göra henne illa.

Typiskt mamma egon som talar skulle Nattis säga och hon har rätt.

Eller hur alla föräldrar där ute…

Nej Natt för mig

Kram till dig Mammsen

 

 

 

Written by cammih71

11 april, 2009 den 10:30

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sorry för att jag ringde och störde dig. Men jag tror fortfarnade inte på de där protokollet. Men skönt att jag slipper grotta i de! ;)Påminn CN om brevet! Kramar

    MK

    12 april, 2009 at 05:35

    • Har ju hela tiden sagt att det krävs genier på jobbet =)Gjorde absolut inget är bara att ringa hellre att jag känner till problemen innan än efteråt =)Ska påminna henne men hon är i finland just nu. Kramen Milla

      camilla

      12 april, 2009 at 05:48


Kommentera

