kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Skratt och lite tankar.

leave a comment »

Jag har fördelen av att ha ett jobb som gör att jag skrattar mycket och har otroligt kul. 

Det är otroligt socialt och i praktiken så har du skrattat absolut aldrig mindre än 20 g/dag hur många kan säga det om sina jobb.?

Iblan blir det extra kul när gamla kunder har hittat till mitt nya jobb och det första dom gör är att skina upp och säga :

 ”Men gud vad kul är det här du är.  Oj vad vi saknar ditt skratt.”

Hur många blir saknade för sitt skratt och för sitt leende….. ja jag erkänner …..jag blir jätteglad över att höra kommentarerna och det värmer ner i hjärtat.

Man tänker inte på det speciellt mycket själv men ibland funderar man på hur man uppfattas av andra.

Jag och Miss MK var ute på lunchen en dag och jag tror att det var en av de  dagar när en gammal kund hade hittat mitt nya ställe och jag hade berättat hur glad jag blev över kommentaren (det är ju roligare att bli ihågkommen för sitt skratt än  för sin surhet eller hur?) då sa hon att det faktiskt är sant att ibland kan hon höra mig skratta ända till sin avdelning och undra vad jag har så roligt åt nu och att hon tycker att jag är en glad person.

Visst är det lustigt för själv kan jag faktiskt känna mig som en ganska tråkig person och lite vanligt trist…..hm hm hm….

Men att jag skrattar mycket kanske beror på att jag uppskattar att min omgivning är så mycket roligare än jag själv eller =)?

Lite lustigt det här hur jag som en person i en butik upptäcker att jag bara för att jag pratar med kunder och lyssnar lite så som man gör och börjar känna igen dom så pass mycket att man säger hej och ler igenkännande gör att en del bryr sig väldigt mycket om att man ska sluta.

I min gamla butik fick jag presenter av mina kunder och hur många kramar som helst och i och med att jag skulle börja i en större butik som dessutom var konkurrenter med min gamla så fick jag inte berätta för min handlare var jag skulle börja.

Och då är det nästan som att se en gammal vän du inte sett på länge när de knatar in ifrån gatan lyser upp och säger Hej eller hur.

Nej dags att knyta sig igen godnatt Kram Milla

 

Written by cammih71

11 april, 2009 den 12:20

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

