kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Min dotter en riktig kämpe …. jag en stolt mamma….

leave a comment »

Min dotter håller på med dom Nationella proven och igår kväll så satt vi och gjorde lite läxor däribland matte när vi kom till ett tal som hon tyckte var svår vilket slutade med att hon grät ….

Hon grät för att hon visste hur man skulle räkna ut talet men inte kom på hur hon skulle ställa upp det så hon gissade…..

Hon grät för att hon kände sig dum och tyckte att hon inte var lika intelligent och smart som dom andra barnen ….

Hon grät för att hon har gått om ett år och kände sig mindre intelligent endast pga det…

Min dotter har dyslexi….

Min dotter har kämpat som en idiot för att läsa och skriva och räkna….

Hon har kämpat och blivit så otroligt duktig hon läser och förstår och skriver som om hon aldrig har haft problem men vet ni hur mycket hon har fått kämpa för det….

Hon har aldrig gett upp utan bara tragglat vidare och blivit så otroligt duktig på bara 1 och ett halvt år….

Jag satt och höll om henne och berättade hur smart hon är hur intelligent hon är och hur långt hon faktiskt har kommit och hur mycket hon har kämpat på för att bara fortsätta att kämpa…

Jag sa hur otroligt smart och duktigt jag tyckt att hon varit hur otroligt stolt jag är över henne och vilken vilja och envishet hon har..

Så småning om kändes det som om jag ändå kunnat trösta henne en del som hon sa lite senare på kvällen så sa hon att hon inte skulle vetat vad hon skulle göra om hon inte hade mig när hon kände sig så där…

Det kändes ändå som om jag lyckats trösta henne lit grann men jag skrev ett litet brv till hennes fröken senare på kvällen där jag bad henne kontakta mig och där jag även berättade hur Natalie hade kännt.

Hennes fröken ringde mig senare idag när jag var på väg hem och berättade att hon hade pratat med Natalie och att hon inte förstod varför hon hade tänkt så men att hon tyckte att Natalie var otroligt duktig och så otroligt framåt + att Nattis verkligen har kommit otroligt långt bara på det året som varit…

Att Natalie kan så mycket mer än vad hennes fröken hade förväntat sig att hon skulle klara pga sin dyslexi….

Hon sa att det Natalie fortfarande har problem med är stavning men med de berättelser som hon får in så är hon redan en författare och matten tyckte inte Mrs S att hon har något som helst problem med men hon misstänker att den största kritikern är Natalie själv som tycker att hon borde kunna mer.

Gissa om det kändes skönt att höra jag tycker ju att jag har en sån otroligt duktig tjej smart och intelligent så jag är ju redan övertygad som mamma men det kändes skönt att det inte var mamma egot som talade utan att även hennes fröken tycker att Natalie har gått så otroligt framåt.

Jag har en kämpe till dotter och hon har en otroligt stolt mor….

Hennes fröken lät mig även få reda på en liten hemlis som jag inte får säga så det får bli till en annan gång.

Älskar dig hjärtat mitt kramar från din mamma

Written by cammih71

30 mars, 2009 den 11:02

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

