kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Glädje…..mmmmmm….. så ….gött…..

with one comment

Min mamma kom in på mitt jobb idag och vad det kändes härligt attse henne det riktigt kändes hur mycket jag saknat henne….

Även om hon bara tittade in lite snabbt för att handla så hann jag ialla fall ge henne en kram men är det något mina släktingar och vänner har lärt sig så är det att det aldrig går att prata med Camilla när hon är på jobbet ofta ofta ringer det i telefonen eller så är det något som alltid kräver min uppmärksamhet så oftast blir det bara sagt :”Nämen hej Gud vad kul attse dig ”

Och inget mer….

Hon kom tillsammans med min lillebror Mr O och honom var det också länge sen jag såg sådet blev dubbelt så kul att se dom….att prata på telefon eller msn eller att skicka sms är inte lika påtagligt som när man ses.

Jag är sådan att jag gärna rör vid dom jag älskar kanske bara genom att röradom på armen ge dom en liten puff på axeln bara att känna den kroppsliga närvaron av deras arm axel eller som det ofta blir när det gäller Nattis hennes kind. Det ger mig en känsla av att när jag tar lätt på deras arm eller axel så visar jag min kärlek för jag är annars sådan att dom jag inte känner väldigt väl rör jag inte gärna.

Det är bara dom jag älskar som jag kan röra obehindrat vilket är lite si så där när andra personer också rör vid mig och då speciellt om jag inte känner dom väl…..

Jag tycker inte om att vissa tar sig frihet att röra vid min midja eller lägger sin arm om min axel då kan jag få en känsla av att bli på tvingad och jag brukar ofta dra mig tillbaka diskret men ganska omedelbart.

Medans dom jag älskar och håller av kan jag röra vid och bli berörd av utan att jag känner mig intvingad i något som jag själv inte går med på.

(ja jag vet allt har sina förklaringar men men ….)

Min mamma och bror förstod i alla fall att jag inte kunde prata med dom och i och med att jag redan hade pratat med mamma på telefonen härom dagen så var det väl okej för vi ska träffas på tisdag för då är hon helt plötsligt barnvakt till 6 st barn barn .

Mr O och hans blivande fru är bortbjudna och passade på att boka mamma som barnvakt…

Jag har lovat mamma att hjälpa till och det kommer att bli kul för alla ungarna är så nära varandra i åldern en nackdel för mammsen är nog att förr när jag hjälpt till med att vara barnvakt så har hon alltid påstått att jag har stojat upp ungarna….

Men jag tror att barn som skrattat mycket och som har lekt av sig rejält får det enklare att sova på kvällarn men men vad vet jag jag har bara ett och hon har alltid sovit gott även som bebnis…

Men det kommer att bli grymt kul för att använda Nattis ord…

På tal om Natalie vet ni hur otroligt glad hon gjorde sin mamma i onsdags kväll när jag kom hem i från jobbet.

Hon hade städat både på loftet och på nedervåningen + att hon hade vikt all tvätt och ställt indan torkställningen ( och hon är bara 12 år gammal jag är lyckligt lottad ja jag vet….)

Vet ni hur skönt det kändes att komma hem när man jobbar heltid och när man annars är den som måste göra allt och att det har blivit gjort utan att man bett om det ( och nej hon bytts inte ut mot något i hela världen …..)

Att slippa dammsuga ….

Att slippa vika tvätt….

Att slippa plocka ihop allt….

Att slippa …..

GULD…….

Det ända jag behövde göra var att laga mat och diska åhhh det var så skönt att få en dag och bara var aledig på Yes tack snälla Natalie för att du valde mig till din mamma.

Älskar dig mitt hjärta och dig också mamma ses på tisdagen kramen från Milla

 

 

 

 

Written by cammih71

7 mars, 2009 den 01:06

Publicerat i Uncategorized

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. U to the P to the D to the A to the T to the E!! 😉 //Miss MK

    MK

    17 mars, 2009 at 10:36


Kommentera

