kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Lathet = Andningspaus.

leave a comment »

Jag är lat så det så…..

Jag är ledig i morgon och jag kommer att gå upp kl 6:00 för att väcka min dotter och äta frukost med henne hon brukar ofta vilja att jag är vaken när jag är ledig mycket beror på att jag oftast går upp så tidigt att jag bara ger henne en hejdå kram i vanliga fall.  Sen får hon gå upp själv när klockan ringer och äta själv.

Så okej jag går upp och håller henne sällskap det brukar faktiskt bli ganska mysigt sen pratar jag med henne ca 15 min när hon åker bussen till skolan men vet ni vad när jag är ledig så går jag och lägger mig igen så det så…..

Jag kommer troligen gå upp vid 10:00 om jag kan somna om ibland funkar det inte att somna och då brukar jag läsa en bok istället och ibland sover jag längre än till 10:00 det viktiga är att det är tid som jag har helt själv där jag har endast tystnad utan ljud eller rörelse…..

Ibland när jag har jobbat och kommit hem så kan jag bara sätta mig i soffan eller framför datorn och bara njuta av tystnad ingen som säger något ingen som vill något ingen som behöver något utan jag har min lugna stund helt för mig själv och kopplar av.

Och jag behöver det ibland mitt jobb kan ibland kräva utav mig att medla att vara glad posetiv och få andra att må bra och vara nöjda att tackla kunder som är missnöjda arga eller bara har en dålig dag kan ibland vara otroligt hårt psykiskt. plus att du samtidigt ska hinna med alla andra som finns runt dig.

Så jag behöver mina lata stunder när jag har tystnad om mig inga ljud och inga rörelser.

Men jag trivs med mitt arbete och jag trivs med mitt liv men mina andnigspauser får mig att må bra så snälla om jag är ledig en dag i veckan innan jag jobbar helg så låt mig ha min tysta stund den kommer att kanske vara tills Nattis kommer hem igen eller om hon är hos pappa så kan den kanske till och med vara fram till på kvällen.

Jag lovar dom gånger jag är ledig 2 dagar på raken så lovar jag att den andra dagen ska jag absolut vara fullt social och beredd och villig att hitta på något men inte i morgon sorry …

Kramen Milla

 

 

Written by cammih71

4 mars, 2009 den 11:04

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

