kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Att bli bemött….

with 2 comments

Jag har blivit bemött på så många olika sätt.

Jag är liten och smal och har långt mörkt hår….

Hur blir jag bemött…..?

Liten bimbo ?

Inga egna tankar ?

Söt men är hon verkligen vettig ?

Men om jag har glasögon på mig och håret uppsatt:

Hm en attityd förändring folk blir mer öppna vänligare och tar mig mer seriöst …. varför detta tro.

Nu har jag blivit lite äldre och vågar att stå för mina åsikter på ett annat sätt än när jag var ung på sätt och viss förändrades det den dagen jag blev mamma för då var man inte så uppfylld av sig sj’älv längre och man brydde sig inte på samma sätt om vad andra tycker och tänker om en själv längre.

Idag när jag kan få den dära blicken som betyder *ja ja lilla gumman * så reagerar jag knappt för om idioten tror att han/hon är förmer eller har större kunskap än jag endast pga av mitt utseende ja du då har den personen redan visat sin inkompitens så jag behöver inte ens bevisa något.

Men sen kommer vi till detta med röster jag brukar ofta tala i högtalarna på jobbet och Miss MK sa en gång att när Camilla låter väldigt lugn och behärskad ja då är det bara att komma för då är det kaos och ingen ide att streta emot.

Sen har vi en annan Miss på jobbet Miss MA som oftas säger att jag kan låta så stört förbannad.

Och detta handlar om två likadana situationer så röster kan uppfattas på olika sätt på samma sätt kan nog utseende också uppfattas.

Bimbo eller sätt på Bimbon glasögon och se vad som händer så har nog mitt liv sett ut min seriösa sida vill ha glasögonen på sig hela tiden och den lite lediga och avslappnade personen vill ha lite det lite mjukare.

På mitt jobb använder jag glasögon hela tiden medans om jag är ledig inte har glasögon så jag är nog fortfarande påverkad av den *lilla gumman* attidyden fortfarande eller?

Written by cammih71

26 februari, 2009 den 10:53

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. När Camilla låter så där lugn och tydlig i högtalaren då springer jag dit. 🙂

    MK

    27 februari, 2009 at 07:06

    • Du känner mig antagligen för bra *S*

      camilla

      28 februari, 2009 at 06:17


Kommentera

