kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

En otrolig fin komplimang…..Jag ler

leave a comment »

Jag och min dotter satt och pratade härom dagen om allt mellan himmel och jord…

Vi pratade om hur livet formar oss som människor och att jag inte kan se några som helst begränsningar för henne om hon verkligen vill något så kan hon bli vad hon vill just nu vill hon bli läkare men hon tycker det är jobbigt att veta att man måste ha MVG i allt.

Jag sa som så att om hon verkligen vill bli läkare så kan hon bli det kanske att hon inte kommer att komma in på den linjen direkt men då kommer hon kunna läsa in sina poäng på högskola och på andra kurser det blir kanske en längre väg att gå men om hon verkligen vill så finns det inga hinder.

Ja jag vet det låter lättare än det är och om hon bestämer sig för att bli läkare så kommer det att bli så otroligt tufft men vad ska jag säga annars, att nej det är bättre att du försöker bli något annat skulle inte tro det va….

Jag vill samtidigt uppmuntra henne och samtidigt varna henne för att det kommer att bli tufft men var går gränsen till att antingen skrämma henne från att försöka eller till att göra en drömmare av henne hm hm hm

Livet är tufft men det är oftast hur du väljer att se på det som gör hur du utveklas som människa eller bara som person. Om du är redo att se valmöjligheterna i stället för begränsningar så har man kommit en bit på väg.

Och ja jag vet det är lättare att skriva än att utföra i verkliga livet och vissa dagar i ens liv så ser man bara begränsningar men dom dagar du ser möjligheterna så känns det som om du är obegränsad.

Min dotter sa till mig på kvällen att jag var klok…..:)

Jag hade sagt att jag vägrar vara bitter den dagen jag blir gammal för att alla val och vägar som jag gått genom i livet har format mig till den jag är i dag så jag vägrar att vara bitter. Att bli bitter för att jag inte gjort något eller för att jag inte levt det livet jag skulle velat kan jag inte skylla på någon annan än mig själv.

Jag är den jag är pga mina egna val och även om det finns saker man kan önska att man gjort annorlunda så tror jag att hade jag inte gjort dom sakerna så hade jag antagligen inte varit den jag är idag.

Så nej den dagen jag blir gammal så kommer jag att vara tacksam för att jag fick chansen att leva det liv jag har haft och tänker inte ångra mina val.

Då säger mitt lilla hjärta att jag tycker att du är klok mamma och vissa saker som du lärt mig kommer jag föra vidare till mina barn (obs hon är 12)

Bättre komplimang kan man inte få jag kände mig lite lyckad som mamma trots allt.

Min största och bästa gåva i mitt liv var att få bli mamma till en liten söt tänkande tjej som bara råkade bli min dotter tack för att du valde att bli mitt barn mitt hjärta älskar dig Kramar från din mamma

 

Written by cammih71

18 februari, 2009 den 11:08

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

