kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Liten ledsen dotter ont ihjärtat på mamma…..

leave a comment »

Okej min dotter kan verkligen ge mig dåligt samvete…..och hur har hon då lyckats denna gången…genom att berätta vad hon är ledsen för…….

Hon fick i somras en lillebror och stoltare tjej kan man få leta efter …..varför var hon då så ledsen …..jo hon och jag satt och pratade vid middagsbordet och hon berättade att hon alltid föreställt sig att hon och hennes pappa + hennes lillebror skulle kasta frisbe på sommaren bada i sjön och campa utomhus och hitta på en massa roliga saker när hennes bror var 6-7år det var bara det att hon inte hade tagit med i beräkningen att hon själv skulle bli äldre…..

Så när hennes lillebror är 6-7år så kommer Natalie vara 18-19år och som hon sa ”jag har alltid tänkt mig att jag skulle vara som nu”.

Sen berättar hon att hon är rädd att hennes lillebror inte kommer att älska henne på samma sätt som andra syskon eftersom hon bara bor där varannan vecka och hon tror därför att han inte kommer att tycka om henne lika mycket som han skulle ha gjort om hon levt med dom hela tiden……(vet ni hur ont det gör i mig just nu)

Först är hon ledsen för att hon inte har syskon som är närmre henne i ålder och sen är hon rädd för att han inte ska älska henne…..

Vad ska jag säga…..?

Vi pratade om detta om att hon skulle bo hos pappa på heltid och komma hem till mig när saknaden efter mamma blev förstor och kanske varannan helg (just nu så får jag svårt att andas det gör ont att äns tänka tanken)

(Jag kan så väl förstå henne med tanke på att jag själv kommer ifrån en så stor familj och har så många syskon och för att vi även om vi lever utspridda och inte alltid hörs av så vet vi att vi finns för varandra.)

Tyvärr kan jag inte själv hjälpa henne med en bror eller syster som vips skulle vara 6-7 år.

(En kontaktannons kanske pappa med barn runt 6-7år sökes till mamma med ett barn som längtar efter ett syskon?)

Natalie vill inte flytta hem till pappa på heltid (jag är så otroligt tacksam för det men vet inte om hon säger det för att göra mig glad eller för att inte göra mig ledsen….)

Det gör ont att veta att hon inte är 100% glad och lycklig att hon har dessa tankar jag önskar så att jag hade kunnat fått flera barn visst möjligheten finns men den är ytterst liten + det faktum att det är några år försent för henne att få en bror eller syster som är närmre henne i åldern…..

Pratade med min tvillingsyster om att hon och hennes barn och natalie skulle träffas lite mer men det känns som om varenda helg är uppbokad.

Och trots att det är mindre än 2 mil ifrån oss så blir det tufft att träffas spontant pga att jag inte har ett körkort annars så skulle jag kunnat vara hemme hos dom på ca20min men komunalt så är det minst 2 timmar dit hell hell hell….

Och är inte världens muntraste person idag men återkommer snart.

Tack mamma för min stora familj.

Många kramar Milla

Written by cammih71

10 februari, 2009 den 07:08

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

