kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Systrar…..

with 2 comments

Systrar sitter och tänker på mina systrar….jag har så många systrar…..

Jag har två blods systrar min tvilling syster som är så olik mig som man kan bli…

Hon är vacker och nu kommer jag att genera henne och hon kommer att slå i från sig orden och sucka högt och tydligt och säga sluta nu…:)

Men hon är vacker hon har mörkt lockigt hår ekorrsbruna ögon och charmiga ”huggtänder” (sorry alla killar hon är lyckligt gift) + att hon fick vallonsläktets fina bruna hy.  Att sola med henne på sommaren är inte kul… hm hm hon blir brun innan solen gått upp. Själv får jag soleksem och håller mig i skuggan (jag avundsjuk alllldrig &%#¤&%¤¤)

Som om inte det är nog så är hon dessutom charmig lojal och har en underbar humor +att hon har en förmåga att få folk att må bra runt omkring sig. Hon är dessutom väldigt plikttrogen och ger aldrig upp även om hela världen skulle skrika ge upp så skulle hon bara fortsätta om det är något hon tror på.

Hon är lätt att prata med och hon är omtänksam (men hon står inte ut med idioti har själv nån gång råkat hamna i skott gluggen men hon säger inget utan omtanke =) )

Jag tänkte på det lite grann igår kväll när hon och min andra syster mrs T som vi ju egentligen inte är släkt med hur dom fungerar båda två. På något sätt är det som om dom två drar till sig människor och får dom att må bra med sig själva dom får oss att skratta och känna oss delaktiga och uppskattade och dom drar till sig folk som en socker bit drar till sig flugor eller som saft kan dra till sig getingar eller…. ja ni fattar vad jag menar eller hur.

Min tvillingsyster är även en av dom jag litar på till 100% i vått och torrt och hon är även en av mina bästa vänner sorry sis kommer att genera dig igen men jag älskar dig =)

Sen har vi min andra blods syster som jag inte träffar så mycket som jag skulle vilja hon bor långt ner i landet och pratar med en skånsk dialekt och vi träffas inte alls ofta men jag måste erkänna att nu när vi har börjat skriva mail till varandra och sen vi träffades i sommras så har vi kommit varandra närmre och hon håller på att bli en av mina bättre vänner också.

Sen kommer vi då till dom systrar jag har som jag egentligen inte alls är släkt med men som finns i mitt hjärta lika nära som dom som jag är släkt med och jag känner hur lyckligt lottad jag är som har fått förmånen att ha sådana systrar då tänker jag speciellt på mrsT och på miss A för med dom är jag ju inte släkt med men dom är mina systrar ändå.

Tänker på en sak som jag fick av en annan syster ett litet ordspråk

”Vänner är familjen du själv väljer”

Tänk hur det kan vara att få förmånen av att ha en stor härlig släkt som man älskar och håller av och sen hur man har förmånen att utöka den släkten med sina vänner för det är ju vad dom blir familj och trots att det inte finns blod mellan oss så håller jag av dom som mina egna syskon och det är inte lite det.

Sen har jag ju alla mina bröder herre min ge allvarligt jag är lyckligt lottad så tack till hela min släkt både ni i blod och genom ingifte och alla mina vänskaps familjer älskar er kram Milla

 

Written by cammih71

8 februari, 2009 den 08:07

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det är helt enkelt inte rättvist det där med att vissa blir bruna innan solen kikat fram… Mmm..joo jag har oxå en syster av den sorten och visst tusan får jag oxå solexem och får jag färg…joo men hur snyggt är det att se ut som en nykokt kräfta… suck! Tänkte bjuda in dig på en liten utmaning… kom in till mig så får du detaljerna….

    Somligt

    8 februari, 2009 at 08:47

    • Japp orättvist mycket mycket orättvist *S*Kram Milla

      camilla

      8 februari, 2009 at 11:10


Kommentera

