kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Blandat blev det konstigt nog …???

leave a comment »

Jag ska iväg på fest….

Vinprovning….

Har jag berättat om att jag får migrän om jag bara dricker en enda minsta droppe alkohol…

Nykterist fast inte av fritt val och nu ska en kompis fira sin 35 årsdag igen med att bjuda en del vänner på vinprovning hm hm hm ….

Men vinprovning låter så vuxet ….så medelsålders… hm… ja just ja …..jag är ju snart hm.hm ganska gammal…….

Jaha får väl er känna det då jag är vuxen och gammal….fast igentligen är jag bara hm hm 29…nästan ialla fall…lite mer.

Jag kände ett par när jag var tillsammans med en man som vi kan kalla MrA jag var då 29år och dom hade barn i mitt barns ålder. Vi satt ialla fall hemma hos dom en kväll och drack vin (det var på den tiden när jag fortfarande kunde dricka lite grann ) när vi kom in på ålder och hur gamla vi var och så sger då frun i huset att hon och hennes man är ju i medelåldern nu …

Jag bara tittade på dom och sa Näää… medelåldern då är man ju gammal ju….

Jag tyckte inte dom var gamla så igentligen är man då inte gammal om man inte gör sig gammal eller hur.

Det finns personer som jag har känt och känner som beter sig äldre än vad dom är alltså som om dom inte vågar låta den barnsliga sidan som finns i oss all visa sig.

Jag menar inte att jag leker röda vita rosen eller leker kurragömma men om vi tar tex MrA som jag var tillsammans med.

Jag startade ett vattenkrig på gräsmattan utan för oss med Natalie och hennes kompis Micke dom var då ca 4år och vi hade kul vi sprang om kring med hinkar och slängde vatten på varandra och jag tog fram vattenslangen och sprutade ner dom när då helt plötsligt MrA kommer hem.

Han ropar på mig med en inte för allt så ”go” röst och bad mig komma in i huset glad som jag var så gick jag in droppandes av vatten.

Fy f-n camilla vad löjlig du är var det första jag hörde.

Va sa jag då.

Hur i och så började han skälla ut mig efter noter om hur jag betedde mig och vad skulle grannarna tycka osv osv…

Ja så jag tror inte åldern har med hur gammal man är jag tror att en del människor blir gammla i förtid och inte kan leka längre.

Ett par veckor senare så såg jag hur våra grannar som sa om sig själva att de var i medelåldern hur de startade ett vattenkrig med varandra.

Kan ju nämna att jag och MrA gick skilda vägar i oktober månad det året.

Jag var 2 år äldre än honom men yngre isinnet och jag vill fortfarande ha vattenkrig då och då fast jag nu är ännu äldre.

Men stackars MrA…

Han går miste om mycket som gör livet värt att leva skratt och glädje och ett visst mått av barnslighet…

Tack för mig Kram Milla

Written by cammih71

7 februari, 2009 den 03:48

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

