kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Kärleks brev…

leave a comment »

Jag är lite fåning av mig…och kanske inte så lite heller…

För några år sedan så hade jag läst någonstans (jag kommer inte i håg var ) om en man som skrev ner vad han kände för dom närmaste och gav till dom att läsa.

Han gav dom sin kärlek genom sina brev…

Han var inte sjuk eller självmords benägen och han förväntade sig inte att han skulle dö den närmaste tiden men han vill att de han älskade skulle veta om varför.

Så för några år sedan bestämde jag mig för att göra samma sak…jag sa ju att jag är fånig…

Jag skrev brev till några av mina närmaste där jag berättade hur mycket jag älskade dom och vad jag beundrade hos dom och vad jag tyckte om dom.

Det är svårt att berätta för folk att du älskar dom och ännu svårare att ge dom en förklaring utan att det låter fattigt och innehålls löst men jag tyckte att utav dom jag skrev så tror jag att jag lyckades ganska bra med mina förklaringar och mina känslor…

Sen var det då dags att ge dom ni kan kanske föreställa er reaktionen på breven…

Camilla mår du bra ?….Hur är det med dig?…

Och lite blandat frågor som ifråge satte mitt psykiska tillstånd =)

Efter mycket om och men så förstod dom vad jag ville med breven att det inte var farväl brev utan bara ett försök att förklara min kärlek till dom…

Försök någon gång att sätta er ner och skriva varför ni älskar en person och göra detta utan att dom tror att du tänker lämna denna värld….

Jag ville att de personer jag älskar och håller av skulle veta det och att om jag någonsin skulle råka illa ut så skulle dom ändock kunna hålla ibrevet och förstå att jag vet att dom älskar mig och att jag älskar dom och att den känslan inte skulle försvinna bara för att jag inte längre fanns till.

(ja jag säger ju att jag är fånig sorry sister)

Jag skrev inte brev till alla jag älskar utan till en del bara det är en av anledningarna till att jag nu skriver 2 böcker.

Två stycken kärleks böcker….

En till min dotter som jag aldrig kunde förklara mig i ett brev om hur mycket jag älskar henne och en till min familj….

Böckerna heter ” Kärlek för oss, en liten del av familjen”

Det kommer inte vara några böcker som man kan köpa i bokhandeln men det kommer vara böcker som jag skrivit till min familj och som jag en dag kommer att ge dom.

På samma sätt som jag gav mina kärleksbrev….

Jag tänker på vissa personer som finns här på bloggen som skriver så vackert och så kärleksfullt och om sin kärlek till familj barn m.m.

Jag tycker det är synd att dom orden inte kanske alltid kommer finnas kvar kanske dom en dag slutar skriva på bloggen kanske de endag bara raderar allt vackert som är skrivet och kanske bara kanske finns det en möjlighet att någon får samma ide att samla sina ord och ge dom till den dom älskar en dag…

Men alla har inte samma behov att skriva ner sin kärlek utan tycker att dom handlingar dom visar varje dag är tillräckligt och det kan jag förstå.

Jag är en tystare person det kanske man inte kan tro när man läser vad jag skriver men jag har alltid funnit det lättare att skriva ner vad jag känner än att säga det.

Mina handlingar tror jag visar att jag älskar dom men för att vara säker så vill jag även skriva ner det så att de har det på svart och vitt.

Ja jag är fånig men det är så jag är byggd sis och mamma och hela tjocka släkten…

Ni känner mig och borde inte bli så förvånade =)

Älskar er Kramar Milla

 

 

 

Written by cammih71

7 februari, 2009 den 12:36

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

