kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Hmmm…..

leave a comment »

Frågade min dotter på fredagen om hon hade några läxor att göra….

”bara en mamma och den kan jag redan”

Åh vad bra då kan vi riktigt mysa av helgen…(det gjorde vi också)

Måndag kväll: ”mamma kan du hjälpa mig med svenska läxan”

”ja självklart vad vill du att jag ska göra”

”bara säg oreden som jag ska skriva ner och rätta sedan”

Lätt som en plätt hon fixa alla orden på första försöket.

” mamma kan du hjälpa mig med engelska läxan?”

”???? du hade ju ingen mer läxa sa du???”

”Nej men det är bara den här nu mamma”

”okej vad ska jag göra?”

”lära mig prossesiva pronomen på engelska?”

”????? Va?”

”ja dom hära orden (hon visar mig en bok med 3 SIDOR engelska pronomen)”

”suck Nattis vi hade hela helgen……..”

(kommer knappt ihåg adjektiv substantiv eller verb själv i från skolan Hjälp jag vet att det finns en massa finna dativ objekt och en massa fina andra ord som jag inte kommer ihåg varför man lärde sig och nu ska jag lära henne dom fast på engelska  VARFÖR kan inte Nattis lära sig att vara ute mer i god tid hm hm hm.)

Vi tragglar vidare i den engelska världen och blir äntligen klara.

”mamma” Jag svarar ”Jaaaa Natalie”

”he hrm harkel kan du hjälpa mig att rätta matte läxan och den andra engelska läxan också?”

Jag tittar på mitt barn som lovade mig dyrt och heligt i fredags att hon var klar med alla läxorna utom en och frågar henne?

”Hur kommer det sig att du helt plötsligt ska göra klart 4 stycken läxor på en och samma dag om du nu bara hade 1 st läxa i fredags?”

”Jag glömde mamma….hm..hm förlåt…hm hm ”

Och kan någon förklara för mig varför inte jag lärt mig min läxa ännu…

Varför dubbelkollar jag inte hm hm hm…

Mamma var jag likadan hm hm harkel svara inte på den fråga är du snäll kom just ihåg några minnen som jag glömt bort eller ska vi säga att dom är preskriberade  eller nåt   .hmhm.

Godnatt alla goa vänner och min underbara familj.

 

 

Written by cammih71

2 februari, 2009 den 08:58

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

