kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Är detta verkligen en förenkling och då för vem????

leave a comment »

Jag vill inte ha 4 veckors semester i sommar och jag vill absolut inte välja mellan Juli eller Augusti månad.

Jag vill ha 3 veckor mellan juli och augusti dels är det då jag har min dotter och dels kan jag spara dagar till höstlov och lov på våren.

Men nej högsta ledningen har bestämt att du måste ha 4 veckor och inom en viss period du får inte välja själv.

Visserligen har detta kommit från huvudkontoret men det är mina semesterdagar och har inte jag rätt att bestäma själv eller?

En av mina arbetskamrater kontaktade facket och tydligen får man göra så här.

Är irriterad och arg för att inte säga förbannad….

Är jag dum som blir upprörd?

Nej jag tycker inte det man måste få visa vad man tycker och tänker.

Det är mina semesterdagar jag borde ha rätt att välja själv om och när jag vill ta ut dom.

Detta är ingen förenkling av arbets sitsen över sommaren vi har ett ex antal extra arbetare som kan tänka sig att jobba detta känns som överförmyndari antagligen felstavat men det hmhm jag i.

Ibland blir jag så förbenat trött på att jobba i butik som styrs så mycket av en koncern.

Är jag då så dum i huvudet eller ska jag vara glad och tacksam att jag har ett jobb så att jag ska bara acceptera allt ja du vet inte men är kanske inte lika tålmodig som jag varit får se vad jag gör tack och hej från mig.

 

 

Written by cammih71

24 januari, 2009 den 09:56

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

