kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

Mitt lilla kryp.

with 2 comments

Igår morse hörde jag att Nattis hade börjat hosta men hon hade ingen feber och mådde bra så hon gick till skolan som vanligt.

Jag ska jobba i helgen så därför har jag nu ledigt i 2 dagar vilket jan vara rätt så skönt ledig 2 dar mitt i veckan gör att du hinner i kapp det mesta som legat  för det är inte så många som är ledig samtidigt som mig.

Nattis ringer och vill leka med en klasskamrat efter skolan och jag säger i vanlig ordning att bara du är hemma innan det blir mörkt så är det ok.

Nu har det börjat bli ljusare förut kunde hon bara vara med sina klasskompisar ca en timme efter skolan om inte jag mötte upp henne på halv vägen.

Hon ringer för att fråga om hon kan stanna lite längre ok säger jag men ring mig när du går så kommer jag och möter dig.

Det är lite charmigt att gå och möta henne för under den tiden så pratar vi i telefonen tills vi träffas och sen så fortsätter vi att prata om allt mellan himmel och jord.

”Nattis tycker att jag ska vara glad att hon inte skäms för att vara med sin mamma.”

(Hm hm redan tänker jag)

”Nattis tycker att vissa killar i skolan är så jobbiga”

”Nattis tycker att jag ska vara glad att hon inte är trotsig”

(ursäkta?)

”Nattis undrar om man slutar att växa när man får sin mens”

”Nattis vill inte bli längre än mig”

(det är hon på väg att bli jag är bara 165 och hon är redan 161)

”Mamma jag skulle inte skämas om du ger mig en kram i skolan ”

(Tack min lilla älskling)

”Nattis tycker en del tjejer i klassen är barnsliga som inte vill krama sin mamma på skolgården”

(jag ler och njuter av att kanske får jag 1 år till med kramar)

Under hela vägen hem så pratar hon och pratar hon och hostar och hostar ni vet den där hostan som känns som man har sår i halsen hon är på väg att bli sjuk.

Vi kommer hem jag lagar mat inget speciellt lite mackaroner bacon ägg i en salig blandning blir nästan som carbonara fast med mackaroner.

I och med att våran mottagning av tv signalerna inte fungerat på ganska länge så bestämmer vi att vi ska titta på film.

Hon hostar och hostar och börjar säga att hon har ont i huvudet jag känner på hennes panna nej ingen feber ännu.

Kokar vaniljte med honung till henne och mig och hoppas hoppas att det ska hjälpa kl går och det är dags för sängen hon kommer för att ge mig godnatt kramen och jag känner med en gång att denna lilla tjej bör nog vara hemma imorgon.

Varm men inte överdrivet varm men något är på väg frågar hur hon känner sig lite huvudvärk bara frågar om hon fixar skolan imorgon ja det gör jag säger hon.

Jag nattar henne och skickar henne i säng.

Kl 01:30har jag fortfarande inte somnat pga hennes hosta går upp och känner på hennes panna hon är het nu har hon med all säkerhet feber.

02:30 Nattis får lite te med honung igen och vi hoppas att det ska hjälpa går och lägger mig men ringer skolan först och lämnar ett medd på telefonsvararen och säger att min dotter kommer inte att gå till skolan idag.

Hon har hostat av och till hela natten och mår inge vidare idag men hon blev ändå arg för att jag sa att hon skulle vara hemma idag från skolan.

Hm hm är det bara jag som tycker att det verkar vara konstigt med barn som älskar skolan jag kan inte komma ihåg att jag var så värst förtjust i skolan när jag gick.

Sitter och lyssnar på henne hon hostar varje halv minut och jag kan nästan känna hur ont det gör.

Jaja börjar inte förrän kl 14:00 imorgon så jag får gå och pyssla om henne nu.

Finns det någon dunderkur mot förkylning tro?

 

 

Written by cammih71

22 januari, 2009 den 01:33

Publicerat i Uncategorized

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bacillen verkar dra fram över hela landet och inte ens små Prinsessor kommer undan. Här ligger det också en liten Skrutta i sängen med hög feber. Ingen hosta än så länge men en nedrans snuva. Titt som tätt tittar jag till henne, är så liten och mamman så…jaaa du vet!Hoppas att våra Prinsessor snart är friska!!!

    Somligt

    22 januari, 2009 at 01:41

    • Hej du ja hon är ju 12år nu men när hon blir sjuk så känns det som om hon krymper och blir 3-5år igen.Ja jag hoppas verkligen att hon blir bättre snart som mamma tycker man ju att det är påfrestande att inte kunna hjälpa.Men men hoppas verkligen att din tjej mår bättre snart varma kramar Milla

      camilla

      22 januari, 2009 at 04:11


Kommentera

