kvinna1mamma2dotter3

Kvinna mamma och dotter mitt liv min familj =)

13 år sedan….

leave a comment »

Jag fick ett sms i natt av en kompis som har åkt till thailand kl var 8,30 där nere och hon satt och åt frukost sen skulle hon gå och bada.

Avundsjuk jag neeej dååå hur kan ni tro det hm hm hm ….

Första gången hon åkte ner var med mig för 13 år sedan då åkte vi ner utan att ha en aning om vad vi skulle göra eller var vi skulle bo och dom 2 första dagarna i Bankok var en upplevelse måste jag säga….

Vi låg på hotell rummet och vågade inte gå ut på kvällen…..

Självklart tog vi mod till oss och hade sen en underbar månad där vi åkte runt i thailand men som sagt fast vi hade 1 månad på oss så kändes det som om vi skulle ha behövt 6 månader bara för att hinna njuta av varje plats vi besökte.

Vi träffade ett gäng killar där nere och Miss A sa som så att hon skulle ta hand om adresserna pga att jag var känd för att tappa bort det mesta hm hm …

Det slutade med att hon tappa bort kameran plånboken och alla adresserna vi hade ju tänkt behålla kontakten med dom vi lärde känna där nere men men nu blev de istället ett minne…. än idag kan hon inte förstå att hon verkligen tappade bort allt ihop vad ska jag säga …

Inte alltid jag som är boven i dramat hi hi.

Vad jag saknade mest var alla fotografier vi hade tagit det hade varit kul om vi kunnat haft dom kvar men men …

Vi planerade att åka året där på igen men som sagt i dec för 12 år sedan så fick jag en dotter och sen dess så har det inte blivit av.

Hon har regelbundet åkt varje år ner till thailand med diverse släktingar och hon är alltid borta 1 månad.

Jag undrar ibland hurlivet skulle sett ut utan barn men bara tanken av att inte ha Natalie gör mig rädd och när jag ibland undrar var jag skulle vara utan henne så känns det som en dålig mamma tanke.

Idiotiskt jag skulle aldrig vilja vara utan henne men man kan ju faktiskt fundera på väg valen man gjort och undrar ibland hur det hade gått om man gjort annorlunda.

Jag saknar möjligheten att åka iväg och inte sakna något att bara resa utan att längta hem till det lilla kryp som finns där hemma.

Det var 13 år sedan som jag var utomlands men det jag upplevde där är ett minne förlivet för vi hade verkligen det bra och då var det inte lika modernt att åka till som det är nu så på sätt och viss är jag glad att jag var där innan allt exploderade till en riktig turist resemål och att jag såg hur det var innan.

Jag undrar hur jag skulle uppleva att vara där igen dels har jag blivit 13 år äldre och dels så har det rktigt exploderat med turister där.

Men Miss A åker ju varje år så någon charm måste det ju finnas kvar eller hur.

Nej jag funderar på nya länder nu som vietnam eller Irland skottland Australien nya Zeeland jaja jag fortsätter att drömma nån dag så åker jag igen.

Slutar för denna gången med en liten längtansfull blick mot Thailand och sol och värme kram Milla

Written by cammih71

21 januari, 2009 den 02:42

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

